• Svar på tråden Hur gör man tacogratäng?
  • Smultronhjärtat

Vill du ha det lätta reseptet?

Köp färdig potatisgratäng i påse.
    Ha i en ugnsform.

Hacka tomat och paprika Ha på potatisgratängen.

Stek köttfärs med taccokrydda blanda i en burk taco sås
    Ha på potatigratängen och tomaten och paprikan.

Blanda en cremefraise och ost
    ha på som topping.
    Du kan även garnera med tomatskivor om du vill

ha i ugnen på 200 grader tills det är varm och gratängen fått färg

voila

• RiNan

Blanda 2dl creme fraishe och 200g philadelphiaost och bred ut på botten av en ugnsform.

Krossa sönder lite nachochips i handen och strö på botten så att det nästan täcks.

Sedan gör jag det enkelt för mig
    Jag steker köttfärs och har i tacokrydda. Jag skär 2-3 tomater i små bitar, en lök, 1 röd paprika och tar en liten burk majs och sedan blandar jag det med köttfärsen och låter puttra lite. Efter det häller jag det i formen och strör på mer krossade nachohips och riven ost och ibland har jag på lite fetaost också.

Sen kör jag den i ungen i 175 grader tills den ser fin ut. Godast är den om allt får stelna till en stund innan man äter det.

• Eklofen

När vi gör tacogratäng brukar vi göra så här.

En ugnssäkerform, täck botten med tacoskal.
    Stek köttfärs och bland med kryddorna, lägg ovanpå skalen.
    Blanda hop creme fraiche och tacosås, som du sen häller ovanpå köttfärsen i formen.
    Ta på riven ost och in i ugnen tills de fått färg och osten smält.
    Sen serverar vi med en stor grönsallad och och brukar även kunna ha creme fraiche och tacosås vid sidan om de är någon som det inte passar {#lang_emotions_smile}

Så enkelt och så gott!

Lycka till!

• RiNan
    RiNan skrev 2010-04-04 17:42:28 följande:
    Blanda 2dl creme fraishe och 200g philadelphiaost och bred ut på botten av en ugnsform. Krossa sönder lite nachochips i handen och strö på botten så att det nästan täcks. Sedan gör jag det enkelt för mig Jag steker köttfärs och har i tacokrydda. Jag skär 2-3 tomater i små bitar, en lök, 1 röd paprika och tar en liten burk majs och sedan blandar jag det med köttfärsen och låter puttra lite. Efter det häller jag det i formen och strör på mer krossade nachohips och riven ost och ibland har jag på lite fetaost också. Sen kör jag den i ungen i 175 grader tills den ser fin ut. Godast är den om allt får stelna till en stund innan man äter det.
    Philadelphiaosten och creme fraichen gör det lilla extra med gratängen och varenda en som testat den har varit riktigt imponerade och tyckt gratängen varit supergod. Och det är inte den bästa av mina rätter
  • Mistys Daisy

Det här innehållet brukar jag ha, fast inte pajdegen, lägger det bara i e n ugnsfast form.
    Sen sallad och cheddar cheese tacoskal till!!!

Svar på tråden Hur gör man tacogratäng?