• Åke Vilse

Dessa blöjtester...

För några veckor sedan presenterade TV4 på sitt söndagsmorgonprogram ett test som råd & rön hade gjort på blöjor.
    I det testet fick willy´s och Bambolina´s blöjor bäst betyg.

I går fick jag nya numret av Föräldrar & Barn i brevlådan och där hade 20personer testat olika blöjor och där fick Libero, Pampers och Huggies bäst betyg.

Hur gör Råd & Rön sina test? Är det någon som vet det? Har de bara testat uppsugningsförmågan i ett labb?
    De 20 personerna har ju testat i verkliga livet.

Bäst är nog att prova själv tror jag. Alla barns rumpor är ju olika. Vilka gillar ni bäst?

Själv har jag provat:

Ica´s - helt ok. Bra med en liten resår fram och inte bara en bak 30st för 49kr
    Bambolina´s - Bra och ett bra pris. 62st för 89.90kr
    Lidl - Fungerar jättebra på sonen 50st för 69.90kr
    Libero - Fungerar jättebra på sonen 58st för 115kr
    Pampers - blir sonen röd i rumpan av...

• Svar på tråden Dessa blöjtester...
  • Julias mamma

Jag provade Willy`s efs dom låg högst på listan tillsammans med Coop..(enl.Råd&Rön)

Julia fick miljoner röda prickar över hela fifi och stjärten...så dom var bara att kasta...synd för det var billigt...

Nu har vi gått tillbaka till Libero som funkar kanon..trots relativt högt pris..

• Leos och Vincents mamma

Vi har bara testat libero o pampers..gillade inte pampers när Leo var nyfödd så då körde vi med libero o gjorde det tills han blev ca 5 månader,sen gillade vi inte de längre..de satt inget bra så då började vi med pampers active fit som vi är supernöjda med o de har vi kört med nu i 2 månader,för Leo är nu 7 månader o vi tänker fortsätta med dem.

• Stora

Man hittar ju själv de blöjor man trivs med. Jag tycker att man får vikta pris och kvalitet också.
    det är ju en mängd aspekter som passform, innehåll av kemikalier osv...
    Själv körde jag LIbero tills jag upptcäkte euroshopper. Precis lika bra men till nästan halva priset...man kan ju köpa roligare saker än dyra blöjor!

• Vasen

Willys blöjorna är de enda min son tål. Alla andra vi prövat (Libero, Pampers, Ica´s, Coop´s) har han blivit knallröd i rumpan av. Det verkar ju vara helt individuellt vad för blöjor som är bäst.

• Åke Vilse

Hur kommer det sig att det är så många som inte "vågar" prova andra märken än Libero och pampers?

• Leos och Vincents mamma

Vågar gör vi men vi ser ingen anledning att göra det så varför?

• Tumbling down

Jag tycker inte att Libero är nå dyra, man får ju alltid en massa rabattkuponger.

• YOSHI

Felix har aldrig haft problem med blöja så jag köper olika blöjor beroende på rabbatkuponger( Libero, pampers och huggies andra har inte testa)

Svar på tråden Dessa blöjtester...