• shinysister

Andra graviditeten - Mage fortare?

Hej. Tänkte bara höra om det är vanligt att man blir "tjockare" snabbare när man redan har fått barn förut. Är i vecka 12 och har faktiskt en ganska stor kula.
    När jag var gravid med sonen så syntes det knappt förns vecka 15, 16.

• Svar på tråden Andra graviditeten - Mage fortare?
  • Nyfiken gul

beror på hur långt det är mellan barnen.

Jag har 21 månader mellan första och andra barnet och jag fick mage tidigt då eftersom magen redan var uttöjd liksom...

Sen tog det 8 år innan nr tre kom och då hade jag inte mage förrän i vecka 24 typ..

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • SeTa

Jag har 14 månader mellan ettan och tvåan, och magen blev större bra mycket fortare. Trean kom 6 år efter tvåan och magen kom lika tidigt.

• Sandra och K

Födde mitt första barn i juni 2006 och väntar mitt andra nu i maj. Min mage med det här barnet kom jätte fort. I vecka 10 ungefär syntes det riktigt mycket och gick inte att dölja, vanliga byxor var bara att glömma. Kände mig väldigt svullen minns jag =)

♥ Me and my son ♥
  • shinysister

Tack för era svar!
    Ja, min son är 3 år så de är ju ganska långt emellan men endå så syns min mage nu i vecka 12 mycket. Mamma byxorna fick jag börja med i vecka 10.
    Började med mamma byxor efter vecka 20 förra gången om jag minns rätt :)
    Så jag börjar fundera hur stor jag kommer bli med detta barn..
    Med sonen gick jag upp 20 kg. =/

• Sandra och K

Tror inte du ska tänka på vikten? Är väl livmodern som vet vad som är på gång och ger plats och inte att du blir tjock snabbare eller går upp mer i vikt denna gång.

♥ Me and my son ♥
  • shinysister

nej egentligen vet man ju det. Men har haft så jobbigt med att gå ner alla dessa 20 kg efter sonen så man blir orolig.

• Kyanita

Med tvåan blev jag jättestor direkt (skilljer 3 år mellan dem). När jag var i v 7 frågade folk om jag var i sjunde månaden.... Fast mellan v7 och v39 växte jag bara 1cm om magen så i slutet var jag "liten". Min Bm sa att ens kropp "kommer ihåg" så det går fortare. Med trean blev jag stor ganska snabbt också, dock inte lika snabbt som med mellankillen (skiljer 11 år mellan mellankillen och lilleman).

• lizagirl

jag ser ut att vara i vecka 30, och är i vecka 17 med mitt 3 barn

♥ Julia & Alice & bebis i magen BF 14/9-10 ♥
  • Meria

Folk gissade att jag var gravid i v.10 med andra barnet... lyckades dölja det till nu i v.12 med tredje  

♥ Loke -06 & Isak -08 & Hoppsan bf 19/10 ♥
  • Tingeling83

har iofs 6 år med barnen me magen sjäva gravidmagen kom sent , ungefär vecka 16 på båda barnen.

Kärlek
Svar på tråden Andra graviditeten - Mage fortare?