• Blondie86

Hur många har du berättat om din(a) abort(er) för?

Det finns ju en diskussion om att fler borde berätta. Var tredje kvinna har gjort det, ändå är det något väldigt många håller för sig själva.
    Hur har ni gjort och varför?
    Är nyfiken även på kommentarer från er som inte gjort abort. Hur privat tycker ni att det är?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-05 09:17
    Tillägg: med sista alternativet menar jag såklart inte att man går och berättar för alla, utan mer att det inte är något man håller hemligt ifall ämnet kommer upp, vilket det ju gör ibland.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många har du berättat om din(a) abort(er) för?
  • Kazeer

Jag har aldrig gjort någon abort, så jag kan bara spekulera hur jag skulle ha gjort.

Pappan hade vetat om det,  eftersom det högst sannolikt hade varit ett beslut som vi fattat tillsammans. Jag skulle antagligen ha berättat det för åtminstone min mamma och kanske för min bästa kompis.

Men det absolut mest troliga är att jag inte hade gjort någon abort alls.

Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • lokisse

har ingent problem med att prata om det och i abort diskutioner är det även nagot som jag diskuterar med bekantas bekanta sa att säga.

Difficile est saturam non scribere
  • ahlcec

Alltså, jag berättar såklart om ämnet kommer upp, men jag basunerar inte ut det för alla och envar. Det vore ju helt rubbat, bara: Hallå, för typ femton år sen gjorde jag abort, vasarunurå?
    Så jag vet inte vad jag ska rösta på riktigt.

• lokisse
    ahlcec skrev 2010-04-04 20:16:32 följande:
    Alltså, jag berättar såklart om ämnet kommer upp, men jag basunerar inte ut det för alla och envar. Det vore ju helt rubbat, bara: Hallå, för typ femton år sen gjorde jag abort, vasarunurå? Så jag vet inte vad jag ska rösta på riktigt.
    ha ha -hej jag heter pia och har gjort en abort!
  • 82an

Inte direkt så att jag presenetarar mig -Hej jag heter Michelle och jag har gort två aborter. De flesta som känner mig vet nog om det. Men det är inget jag berättar om det inte kommer på tal. Skulle inte ljuga och säga att jga inte gort abort om någon frågade.

• Blondie86

Jag tänkte mer som lokisse skriver, dvs att det är något man berättar om ifall man får frågan eller om man diskuterar och ämnet kommer upp. Att man i ett sånt läge inte tänker "nej, de här människorna känner jag inte jätteväl, därför säger jag inte för abort är en privatsak för mig".

• Blondie86

Vore kul om fler röstade! Hittills ganska jämt fördelat mellan de första och sista alternativen.
    Ingen som har starka åsikter om detta?

• lokisse
    Blondie86 skrev 2010-04-05 14:45:58 följande:
    Vore kul om fler röstade! Hittills ganska jämt fördelat mellan de första och sista alternativen.Ingen som har starka åsikter om detta?
    vet inte riktigt vad för starka asikter man skulle ha om det hela...
    hur nagon väljer att handha sina sina abort(er) är väll inte nagot som orsakar känslovallningar i störe mängder.
  • Blondie86

Finns det något ämne det INTE blir stormande debatter om på FL?! ;)

Skämt åsido, det här är en fråga jag har hört hetska diskussioner om IRL. En del tycker det är oerhört privat, andra att man, av politiska skäl, borde tala mer öppet om det. Tex dom som hade "jag har också gjort abort-"tröjor och drev en kampanj kring det. Några år sen var det kanske men då var det många som skrev ilsket.

Svar på tråden Hur många har du berättat om din(a) abort(er) för?