• ALO

    Vanish "allergi"?

    Någon annan som har ett barn som är känslig/allergisk mot Vanish?
    Vi börjar misstänka att det är det vår dotter reagerar mot. Har på senare tid tvättat alla hennes kläder med vanish för att få bort alla fläckar som lyckas uppstå hela tiden :) Men nu har hennes kinder börjat bli röda och knottriga och det blossar upp ordentligt lite då och då. Någon annan som har haft liknande problem? Kanske är något annat hon kan vara allergisk emot?

    (Har sen idag tagit bort vanish helt, nu använder jag endast parfymfritt tvätt och skölj medel igen så är lite för tidigt för att se någon skillnad ännu...)


    Ella 2009-04-21
  • Svar på tråden Vanish "allergi"?
  • snusmumriken2

    Har inte märkt nåt på mina barn då jag bara sprayar lite just på fläcken.
    Däremot så kliar det på mig själv där jag kommit åt medlet med huden, tex när jag sprayat o sen vänder plagget ut o in, då får jag ju på mig lite.
    O egentligen är det väl inte så konstigt att man reagerar, med tanke på alla kemikalier som troligen finns i Vanish för att det ska kunna ta bort alla fläckar!
    Jag skulle nog inte använda det till att tvätta hela tvättar i...

  • Teskedsmamman

    Jag använder galltvål och tvättar fläcken direkt innan den torkar, om jag upptäcker den, då är det tom BÄTTRE än vanish!

    Personligen skulle jag inte använda så starka kemikalier på kläder till ett barn. Jag förstår om hon har fått utslag, det fick jag med av vanish och jag är vuxen.


    3 killar & pojke v22 ☆☆ tesked.blogspot.com/ ☆☆ Virkaholic
  • Joskih

    Hej Ella. gammalt inlägg men kom du någonsin fram till var det var? Har nämligen samma problem med min son
    och jag har haft vanish i tvätten med hans underlägg till skötbädden..

Svar på tråden Vanish "allergi"?