• Sjöstjärnan

Solresor - ris eller ros?

Någon här som har rest med Solresor någongång? Vad är i såfall era erfarenheter av detta resebolag? Är det något ni kan rekommendera? Och deras flygbolag - Primera, hur är det?

Jag har kollat efter resor på solsidor.se och har sett flera hotell jag skulle kunna tänka mig, men sedan har jag hört så mycket negativt om just solresor, särskilt när det gäller flygresan med Primera. Jag som då är lite flygrädd blev genast skeptisk

Berätta gärna om era erfarenheter

• Svar på tråden Solresor - ris eller ros?
  • Cia o krabaten

Ja för 3 år sen.

Tyckte det var ganska likt Ving och andra faktiskt, men hotellet vi hade var inte så svenskt bara Många engelsmän och italienare bla som gjorde barnklubben svårtillgänglig för oss, men det funkade iaf.
    De får kanske 2-2,5 av mig, absolut inget toppbetyg, men rent dåligt var det väl inte.
  • Gladskit

Vi reste till Egypten med dem och hade inget att klaga på.
    Flygbolaget och flygplanen är som vilket bolag som helst som flyger charter (Novair, Thomas Cook mfl). Jämför man med reguljärbolagen så ligger de efter om du frågar mig och det var hyfsat trångt ombord men personalen var bra!
    Och alla väskor kom fram

Hotellet vi bodde på hade en väldigt blandad publik. Vi var väl ca 7-8 svenska sällskap som kom samtidigt, och sen var det en mix av engelsmän, tyskar och holländare.

Men bokning, betalning, incheckning, flygresa, mottagande på resmålet och bemötandet från personalen var vi nöjda med så jag skulle nog ge dem 4 av 5. Vi kan definitivt tänka oss att resa med dem igen.

• Extramoster

Jag hade liksom du hört mycket negativt om just Solresor, men eftersom vi hittade en resa som passade oss vilket inte var det lättaste då mamma ville till Malta, så bestämde vi oss för att ge Solresor en chans, få egna upplevelser av Solresor.

Men både jag och mamma säger Aldrig mer Solresor. Dåligt bemötande, skabbiga hotell, mögel på duschdrapperier för att nämna något. Flyget Primeraair var det dock inget fel på, var som vilket charterflyg som.

• LiMo

har bara rest med dem 1 gång, till turkiet. Mycket bra service, flygresan precis som vilket annat bolag som helst, hotellet var tyskt (ve och fasa) men annars jättebra

Jag skulle inte tveka att resa med dem igen.

• Multignutten

Reste med dem för drygt 1 år sedan till Fuerteventura och bodde på ett 4 stjärnigt hotell med allinclusive och det var toppen. Vi valde ett hotell inriktat på barnfamiljer och äldre eftersom vi ville ha lugn och ro då vi hade med vår son som då var 18 mån. Fick resan i bröllopspresent av min pappa och vi var borta en vecka. Har inget negativt att säga om dem...

• Dundermamman

Har åkt flera gånger med solresor och har absolut inget att klaga på!

Åkt med dom till bla Egypten, bodde på ett 4-stjärnigt all-inclusivehotell...helt perfekt, trevlig hotellpersonal, rent och snyggt, renbäddat och rena handdukar varje dag, trevliga guider från solresor vid utflykter!
    Deras flyg är på inget sätt sämre än konkurrenternas! 

Kommer absolut att åka med dom igen!

*Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
Svar på tråden Solresor - ris eller ros?