• Anonym (mamma)

Hur mycket tjänar man om man arbetar på bank?

Vad har man som ingångslön om man får arbete på bank som lånehandläggare eller liknande?

• Svar på tråden Hur mycket tjänar man om man arbetar på bank?
  • Anonym (mamma)
    Jezamine skrev 2010-04-04 19:54:11 följande:
    www.bao.se/jib/07.asp
    Tack men där står inget om lön.

Någon som har fått arbete på bank de senaste åren och vad har ni fått i lön?
  • Jezamine

Vilka sidor har du kollat på själv?

Avstängd tills vidare
  • Anonym (mamma)

Statistiska centralbyrån men jag kan inte hitta information om ingångslön. Bara lön för åldersgrupper.

• Anonym (mamma)

"PUFF"

• Anna Paulita

Det finns ju en hel del olika yrkesgrupper på en bank, så börja med att fundera ut exakt vad du tänker dig. Det är ju stor skillnad på kassatjänst och att arbeta som fondplacerare...både utbildningsmässigt och lönemässigt.

Jag vägrar bara vara mamma...
  • Anonym (mamma)
    Anna Paulita skrev 2010-04-05 20:18:08 följande:
    Det finns ju en hel del olika yrkesgrupper på en bank, så börja med att fundera ut exakt vad du tänker dig. Det är ju stor skillnad på kassatjänst och att arbeta som fondplacerare...både utbildningsmässigt och lönemässigt.
    Jag har skrivit det. Handläggning av lån o dyl.  Självklart i enklare form eftersom jag efterfrågar ingångslön.
  • Anonym

säkert olika från bank till bank med swedbank har ca 23 tusen kr

• Anonym

Väldigt olika från bank & bank OCH var i landet den ligger.

Beror ju också på om du har utbildning/certifikat, om du jobbat med detta tidigare eller nåt helt annat.

Kan tippa att det kan ligga från 20.000 & uppåt beroende på din utb. samt erfarenhet.

Svar på tråden Hur mycket tjänar man om man arbetar på bank?