• Anonym (??)

Är jag bisexuell?

Ska börja med att tillägga att jag egentligen inte har behov av att sätta in mig själv i ett fack, men att jag är nyfiken.
    Jag kan vara fascinerad av vackra kvinnors uteseende, men har aldrig varit kär i någon tjej. Har bara varit tillsammans med killar men tror egentligen att jag tänder mer på tjejer rent sexuellt. Jag blir upphetsad då jag ser en naken tjej på tv, men inte då jag ser nakna killar. Ibland har jag kollat porrfilm och går igång på tjejsex, speciellt bröst.
    I mina relationer är det bara en kille som lyckats få mig att behålla det sexuella intresset, annars brukar jag tappa intresset och bli avtänd ganska snabbt.
    Ni med lite erfarenhet, skulle ni säga att jag är bisexuell? En anledning till att jag aldrig varit kär i tjejer kanske kan vara att jag är uppväxt i en familj där homosexualitet är otänkbart.
    Är över 30 år och har barn, så jag borde väl ha hittat min sexualitet egentligen

• Svar på tråden Är jag bisexuell?
  • Anonym

Jag har ingen erfarenhet (är hetero) men tycker det låter som om du kan vara homosexuell... Det är ju vilket kön du tänder på som avgör. Vet flera vuxna med barn som senare kommit ut, trots att dom först "valt" annorlunda än det som de egentligen kände. Det kan ju också vara så att du är bi. 

Hur känns det nu, skulle du kunna komma ut om du ville det och stå för att du tänder på tjejer eller båda könen, eller skulle det bli en bekostnad av din familj? Usch, det är en tuff sits. Önskar så att man fick vara den man är men det är många fördomar och folk ska tycka ditt och datt. Man har inte rätt att döma utifrån ngn annans sexualitet!!! Blir förbannad när jag tänker på det. :-/
  • Anonym (??)
    Anonym skrev 2010-04-04 22:20:08 följande:
    Jag har ingen erfarenhet (är hetero) men tycker det låter som om du kan vara homosexuell... Det är ju vilket kön du tänder på som avgör. Vet flera vuxna med barn som senare kommit ut, trots att dom först "valt" annorlunda än det som de egentligen kände. Det kan ju också vara så att du är bi.  Hur känns det nu, skulle du kunna komma ut om du ville det och stå för att du tänder på tjejer eller båda könen, eller skulle det bli en bekostnad av din familj? Usch, det är en tuff sits. Önskar så att man fick vara den man är men det är många fördomar och folk ska tycka ditt och datt. Man har inte rätt att döma utifrån ngn annans sexualitet!!! Blir förbannad när jag tänker på det. :-/
    Fast jag tänder ju på män inledningsvis, att jag ledsnar kan ju ha med dem att göra, eller att jag inte passar att vara i långvariga förhållanden? Inte vet jag.
    Men säkert är ju att jag faktiskt blir upphetsad av kvinnor på film{#lang_emotions_undecided}.
    Har kompisar som är bisexuella och jag vet att mina vänner skulle acceptera mig utan problem, en del skulle kanske höja ögonbrynen eftersom jag levt extremt hetereosexuellt hela mitt liv med tonvis av män. Mina föräldrar skulle inte acceptera det, men min bror skulle tycka det var ok. Tack för att du tog dig tid att svara
  • Anonym (het)

TS, du skriver "tonvis med män".

Att du då ledsnat lite på män och nu är nyfiken på sex med tjejer är kanske inte speciellt konstigt?
    {#lang_emotions_tongue_out}
  • Anonym
    Anonym (??) skrev 2010-04-05 00:31:38 följande:
    Fast jag tänder ju på män inledningsvis, att jag ledsnar kan ju ha med dem att göra, eller att jag inte passar att vara i långvariga förhållanden? Inte vet jag. Men säkert är ju att jag faktiskt blir upphetsad av kvinnor på film. Har kompisar som är bisexuella och jag vet att mina vänner skulle acceptera mig utan problem, en del skulle kanske höja ögonbrynen eftersom jag levt extremt hetereosexuellt hela mitt liv med tonvis av män. Mina föräldrar skulle inte acceptera det, men min bror skulle tycka det var ok. Tack för att du tog dig tid att svara
    Ok, men vilket tidsperspektiv pratar vi om att du lessnar... I många långa förhållande blir ju sexet mer rutinmässigt och inte lika spännande, kanske efter några år vilken sexualitet man än tillhör. Jag tolkade detta efter att du sa att du "tänder på tjejer mer sexuellt". Jag kan själv tända på att titta på när tjejer slickar varann på porrfilm men har ingen lust att testa det "in real life". 
    Men visst, tänder du på killar också, så kan det nog vara som du tror. Att du är bi. Finns ju bara ett sätt att ta reda på det...  
  • linjes

Ja prova på tjejsex så märker du av om du tänder på det eller ej

• Anonym (??)
    Anonym (het) skrev 2010-04-05 08:20:20 följande:
    TS, du skriver "tonvis med män". Att du då ledsnat lite på män och nu är nyfiken på sex med tjejer är kanske inte speciellt konstigt?
    Haha, nej det är sant.
    Anonym skrev 2010-04-05 09:16:41 följande:
    Ok, men vilket tidsperspektiv pratar vi om att du lessnar... I många långa förhållande blir ju sexet mer rutinmässigt och inte lika spännande, kanske efter några år vilken sexualitet man än tillhör. Jag tolkade detta efter att du sa att du "tänder på tjejer mer sexuellt". Jag kan själv tända på att titta på när tjejer slickar varann på porrfilm men har ingen lust att testa det "in real life".  Men visst, tänder du på killar också, så kan det nog vara som du tror. Att du är bi. Finns ju bara ett sätt att ta reda på det...  
    Det är lite olika, ofta rätt snabbt. Max ett år. Om jag ser på porrfilm är det tjejen jag ser, inte killen. Och jag går förstås igång i en sexuell situation tillsammans med en kille men jag attraheras inte av deras kroppar. Mer att jag tycker att de ser bra ut eller att jag känner mig kvinnlig med dem. Och såklart att jag gillar att "bli fylld", men det kan man ju bli på olika sätt, måste ju inte vara en penis.
    linjes skrev 2010-04-05 09:27:54 följande:
    Ja prova på tjejsex så märker du av om du tänder på det eller ej
    Jag är väldigt öppen och utåtriktad, men vet inte alls hur jag ska få kontakt med tjejer för att prova. T ex ute på krogen är det ju sjukt lätt att fixa en kille, men vet inte hur jag skulle göra med en tjej.

Mitt ex skulle helt klart tycka att det var bättre att jag dejtade en tjej än en kille, så på så sätt skulle det vara skönt för umgänget
  • linjes

tja det finns ju kontaktsidor tex bc

Annars kan du ju komma hit ironi

• Anonym (L)

Jag tycker du ska testa och vara med en kvinna. För min del finner jag den kvinnliga kroppen vacker på ett helt annat sätt än en manliga, men jag skulle aldrig någonsin kunna bli kär i en kvinna. För mig är det en sexuell grej och innan jag var med en kvinna för första gången var jag själv osäker om jag var bisexuell eller ej. Testa och se hur det känns!

• Anonym (??)
    Anonym (L) skrev 2010-04-05 10:51:42 följande:
    Jag tycker du ska testa och vara med en kvinna. För min del finner jag den kvinnliga kroppen vacker på ett helt annat sätt än en manliga, men jag skulle aldrig någonsin kunna bli kär i en kvinna. För mig är det en sexuell grej och innan jag var med en kvinna för första gången var jag själv osäker om jag var bisexuell eller ej. Testa och se hur det känns!
    Men hur var det då att vara med en tjej?
    Alltså, du tänder på kvinnor och blir kär i män? Lite så som jag funderar på om jag känner.
  • Love family

Det här är vad jag tror....

Ärligt talat tror jag att du är rädd att komma ut ur gaderoben som det heter pga av din familj som jag verkligen förstår. jag är öppet homosexuell och jag känner dom som är över 40 som upptäcker att tjejer är deras sak.
    Tycker du ska prova dig fram...du låter som jag innan jag vågade erkänna för mig själv.så jag känner verkligen igen mig. Jag är 31 nu och kom ut som 20 åring.
    Du har bara ett liv och du ska må bra och få leva med vem du vill - tjej som kille!!

och du.....det ÄR underbart att leva med en kvinna :) Nu är jag singel och har varit det ett bra tag för att jag har velat, men nu börjar jag mogna och ta nya tag. Men jag letar inte, kärleken kommer när den kommer och när man minst anar det.

Bianca, mammas stolthet och kärlek här i livet
  • Anonym (??)
    Love family skrev 2010-04-05 12:15:07 följande:
    Det här är vad jag tror....Ärligt talat tror jag att du är rädd att komma ut ur gaderoben som det heter pga av din familj som jag verkligen förstår. jag är öppet homosexuell och jag känner dom som är över 40 som upptäcker att tjejer är deras sak.Tycker du ska prova dig fram...du låter som jag innan jag vågade erkänna för mig själv.så jag känner verkligen igen mig. Jag är 31 nu och kom ut som 20 åring. Du har bara ett liv och du ska må bra och få leva med vem du vill - tjej som kille!!och du.....det ÄR underbart att leva med en kvinna :) Nu är jag singel och har varit det ett bra tag för att jag har velat, men nu börjar jag mogna och ta nya tag. Men jag letar inte, kärleken kommer när den kommer och när man minst anar det.
    Ja, jag har funderat över att ta chansen nu då jag är singel igen efter långt förhållande med mitt barns far. Har en del tjejkompisar som är lesbiska, kanske ska fråga om man får hänga med dem ut eller så Jag är helt lost på tjejer, vet alltför väl hur man grejar en kille men det här är nytt.
  • Love family
    Anonym (??) skrev 2010-04-05 14:48:40 följande:
    Ja, jag har funderat över att ta chansen nu då jag är singel igen efter långt förhållande med mitt barns far. Har en del tjejkompisar som är lesbiska, kanske ska fråga om man får hänga med dem ut eller så Jag är helt lost på tjejer, vet alltför väl hur man grejar en kille men det här är nytt.
    du får gärna inboxa mig så får du stöd och lite insyn i gay världen :)
  • Anonym (??)
    Love family skrev 2010-04-05 15:42:40 följande:
    du får gärna inboxa mig så får du stöd och lite insyn i gay världen :)
    Tack vad snällt! Jag ska se om jag kan ta mod till mig att göra det
  • Love family
    Anonym (??) skrev 2010-04-05 15:47:54 följande:
    Tack vad snällt! Jag ska se om jag kan ta mod till mig att göra det
    jag lovar, kommer inte avslöja dig inför någon...vill bara hjälpa dig och det kan vara tryggt att ha någon som är erfaren och varit öppen länge. kram på dig.
  • Anonym (/)
    Anonym (??) skrev 2010-04-05 00:31:38 följande:
    Fast jag tänder ju på män inledningsvis, att jag ledsnar kan ju ha med dem att göra, eller att jag inte passar att vara i långvariga förhållanden? Inte vet jag.Men säkert är ju att jag faktiskt blir upphetsad av kvinnor på film.Har kompisar som är bisexuella och jag vet att mina vänner skulle acceptera mig utan problem, en del skulle kanske höja ögonbrynen eftersom jag levt extremt hetereosexuellt hela mitt liv med tonvis av män. Mina föräldrar skulle inte acceptera det, men min bror skulle tycka det var ok. Tack för att du tog dig tid att svara
    Annars är det en gammal sanning att män med tonvis av tjejer lider av bögskräck - rädlsan för att erkänna sin egen homosexualitet.

Dessa erövringar är för att om och om bevisa för sig själv att de faktiskt vill ha kvinnor och inte män.

Du vore inte den förste som kommit ut på senare år. Det är aldrig för sent att möta och att acceptera sig själv som den man är.

Tro på den magkänsla du har.
  • Anonym (??)
    Love family skrev 2010-04-05 15:58:03 följande:
    jag lovar, kommer inte avslöja dig inför någon...vill bara hjälpa dig och det kan vara tryggt att ha någon som är erfaren och varit öppen länge. kram på dig.
    Tack
    Och det är ju inte som att erkänna sig som seriemördare heller, haha.
  • Anonym (??)
    Anonym (/) skrev 2010-04-05 16:03:15 följande:
    Annars är det en gammal sanning att män med tonvis av tjejer lider av bögskräck - rädlsan för att erkänna sin egen homosexualitet.Dessa erövringar är för att om och om bevisa för sig själv att de faktiskt vill ha kvinnor och inte män.Du vore inte den förste som kommit ut på senare år. Det är aldrig för sent att möta och att acceptera sig själv som den man är.Tro på den magkänsla du har.
    Jag har väl inte direkt plöjt heller, men har varit sexuellt aktiv i över halva mitt liv så det klart att det blivit en del killar. Bekräftelsetorsk kan man väl säga. Du har kanske en poäng med vad du säger
  • Love family
    Anonym (??) skrev 2010-04-05 16:16:30 följande:
    Tack Och det är ju inte som att erkänna sig som seriemördare heller, haha.
    haha nej precis...en med humor är du allt :) det gillar jag starkt..
  • Anonym (IAmMe)

Var i samma sits som du för några år sedan!

Hade haft dessa tankar i flera år men inte berättat för någon inte heller min man.
    Jag tog tjuren vid hornen och berättade för min man, och vi pratade och vi pratade vi exrimenterade och pratade lite mera.
    Efter nogrant övervägande från bådas sida så provade jag tjejsex, och kom fram till att jag var faktiskt Bi.
    Begäret stillades och jag accepterade min läggning och kom fram till att jag fortfarande gjort rätt val, jag älskar min man och vill leva med honom.
    Sen så har vi haft lite äverntyr tillsammans, som trekant, detta har bara stärkt vårt förhållande.
    Men visst så saknar jag att få älska med en fin kvinna, och min man är med på det, vi har kommit fram till att båda är okay med det.

• Anonym (bi)

Med tanke på den tabu angående homosexuallitet i din uppväxt så skulle jag nog misstänka att du är nyfiken på det "förbjudna" .. Det som är till synes förbjudet är alltid lite extra upphetsande.. Men kan du inte bli kär i en tjej så är det nog just bara det.. "förbjuden lust" {#lang_emotions_laughing} 

Du kanske borde testa..
Svar på tråden Är jag bisexuell?