Kris
Hej, jag har varit gift i bara några månader och vi är i en kris. Jag vet inte hur de började, hur länge den varit här men jag vet att den är här och varken jag eller han vet hur vi ska ta itu med den. Vi har inte haft sex på mer än en månad, ingen av verkar intresserad att få det att funka eller energi på det. Vi har två småbarn i 1 och 4 år och jag jobbar dag och han jobbar kvällar och mycket helger.
Vi har hamnat i såna här kriser förut men sexet har aldrig påverkats och vi har ändå kunnat visat att vi tycker om varandra. Min pappa är sjuk i en hjärntumör och fick diagnosen förra året, den är godartad men har ändå varit i centrum sen den diagnoserats, så jag har varit upptagen att hjälpa honom med hjälp av mina syskon. Min mamma lämnade honom när han blev sjuk efter 26 års äktenskap och det har påverkat mig massa. Vi har inte så bra kontakt längre jag o min mamma.
Nu när det har lugnat ner sig med min pappa så verkar vi krisa, vi ser inte varandra längre och efter allt som hänt med mina föräldrar har det gjort hela min värld upponer. Jag blev gravid efter varit ihop en månad med första barnet med honom och vi har ingen bakgrund, så det påverkar också, att vi kanske gifte oss för att det kanske förväntade av oss och att min pappa var sjuk, sämre än han är nu.
Så nu frågar jag väl hur vi ska rycka upp oss och ta tag i det här när vi är så upptagna med allt annat, hur ska jag kunna se det här på ett lyckligt sätt och inte som att vi kommer sluta som mina föräldrar som levde i ett kärlekslöst äktenskap i många år. Tacksam för svar.