• diddisen80

Vill ha tips på barnvänlig förrätt

Ska bjuda några vänner med barn på middag..
    Men kan inte komma på nån bra förrätt, den får gärna vara lite barnvänlig.
    Annars ser menyn ut

Förrätt??
    Huvudrätt: Porterstek med potatis
    Dessert: Ananaspaj med hemgjort glass

Tacksam för lite tips

• Svar på tråden Vill ha tips på barnvänlig förrätt
  • La Lola

Vad är barnvänlig då?

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • mamlan

Jag brukar göra någon form av snittar eller liten smörgås. Då kan man ha ett pålägg till de vuxna tex. avocado, räker romröra och på barnens har man helt enkelt det de gillar som ost, skinka gurka kanske.

• La Lola
    mamlan skrev 2010-04-05 11:31:25 följande:
    Jag brukar göra någon form av snittar eller liten smörgås. Då kan man ha ett pålägg till de vuxna tex. avocado, räker romröra och på barnens har man helt enkelt det de gillar som ost, skinka gurka kanske.
    Fast...barn kan ju gilla det som de vuxna får på sina?
  • parvati

Min son på snart 2 år gillar toast skagen men jag vet inte om det är vanligt?

• La Lola
    parvati skrev 2010-04-05 11:32:14 följande:
    Min son på snart 2 år gillar toast skagen men jag vet inte om det är vanligt?
    Det har min äldsta oxå gillat så det tänkte jag oxå föreslå.
  • parvati
    La Lola skrev 2010-04-05 11:32:54 följande:
    Det har min äldsta oxå gillat så det tänkte jag oxå föreslå.
  • mamlan
    La Lola skrev 2010-04-05 11:32:13 följande:
    Fast...barn kan ju gilla det som de vuxna får på sina?
    Ja gillar barnen det så kör på det då, men vanligtvis så brukar det inte vara så vanligt att barn gillar sådant. Om de gillar allt så är det väl inget problem eller hur?? Var bara ett förslag på hur man KAN göra. Fattar inte din fråga faktiskt, om de här barnen gillade "vuxna" smaker skulle ts knappast ha ställt frågan eller hur?
  • diddisen80

Det jag menade med barnvänligt är väl mest att det inte ska vara så avancerat, inte för många smaker osv.
    Har oxå tänkt på toastskagen men känns lite tråkigt.

• La Lola
    mamlan skrev 2010-04-05 11:34:42 följande:
    Ja gillar barnen det så kör på det då, men vanligtvis så brukar det inte vara så vanligt att barn gillar sådant. Om de gillar allt så är det väl inget problem eller hur?? Var bara ett förslag på hur man KAN göra. Fattar inte din fråga faktiskt, om de här barnen gillade "vuxna" smaker skulle ts knappast ha ställt frågan eller hur?
    Det är nog rätt vanligt tror jag att många tror att barn inte gillar "vuxna smaker". Så det kan ju vara därför helt enkelt som Ts frågar.
  • Nyfiken gul

vad som är barnvänligt har väl att göra med hur gamla barnen är till viss del...

Toast skagen kan absolut funka som en jättebra och barnvänlig maträtt och för den som är misstänksam mot majonnäs och räkor kan väl få ost och skinka på sin eller liknande?

Min Victor som är 2 år snart tycker inte om rostat bröd men han äter gärna en vanlig orostad skiva med bara lite smör på och tar gärna räkorna i handen...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
Svar på tråden Vill ha tips på barnvänlig förrätt