• smulan75

Sminkallergi? Tips på ögonskuggor för känsliga ögon?

Hej!

Jag har helt plötsligt fått ögoninflammation på ögoninflammation, det bara rinner var och ögonen blir röda och gör ont... :(
    Först provade jag att byta mascara, sen ögonskugga har jag bytt ett par gånger, nu senast köpte jag clinique ögonskuggor för dom är ju kända för att vara allergitestade, men samma visa igen, efter ett par timmar började varet att komma rinnandes...

Är det någon med samma problem eller som har tips på ögonskuggor som är bra för känsliga ögon?!

Tack

• Svar på tråden Sminkallergi? Tips på ögonskuggor för känsliga ögon?
  • Vroooooom

Har du testat mineralsmink?
    Jag har hyfsat känsliga ögon, inte lika mycket som dig dock, och jag använder mig av Tikeis mineralsmink.

Om du behöver tips på mascara också så är Blincs mascara helt perfekt för mina känsliga ögon.

Did I mention this is a rant? Sense really has no place in it.
  • Avonan

Jag rekommederar också mineralsmink. Jag använder Barefaced Beauty (www.bjuti.se/shop/prod/RAB-667/) och dom är bra och innehåller inga konstigheter. Finns mängder av bra och prisvärt mineralsmink som knappt innehåller något som man kan reagera på.  Annars så är ju Clinique allergivänliga och likaså Isadora (tror jag i alla fall).

• smulan75

nej jag har inte testat mineralsmink än, men skall göra det nu!
    tack för tips
    clinique och isadora tål jag inte heller... :(  fattar inte, om det står 100% allergitestat så tror man ju inte att ögonen skall reagera.... när jag googlar och läser om sminkallergi så blir man ju mörkrädd vad som finns i vissa ögonskuggor! (nickel, krom, bly, kvicksilver)

funderar på att prova body shop också, någon som vet hur deras smink är? (främst ögonskuggor, för det är det som verkar vara mitt problem)

• Avonan

Jag har inte testat Body shops smink på ett tag (har hört att det blivit bättre). Jag testade deras mascara förut och den funkade inte alls på mig. Fick klåda och utslag, men det är ju så olika vad man reagerar på.

Svar på tråden Sminkallergi? Tips på ögonskuggor för känsliga ögon?