• Anonym

hur lång väntetid i göteborg???

hur änge måste man vänta för att få komma å göra abort på östra  göteborg`? ska ringa mån å boka tid för abort.. vill göra de så snabbt som möjligt..

• Svar på tråden hur lång väntetid i göteborg???
  • Anonym (...)

det beror nog lite på hur långt gången du är... jag var i vecka 13+2 så jag fick en akut tid. Undersökningen på en fredag och aborten på måndag

• Anonym (Gbg)

Jag ringde Östra i tisdags i förra veckan och fick en läkartid för att fastställa graviditet nu på torsdag. Dvs efter en dryg vecka. Eftersom jag är väldigt tidigt i graviditeten så slussar de ut mig på stan. Jag ska till Avenykliniken. Tror att själva aborten kommer att göras i början på nästa vecka. Så det verkar gå ganska snabbt i alla fall. Var lite orolig över att det skulle vara långa väntetider.

• Anonym

när ringde du som är vecka 13?? jag e nämlgen själv i dag i vecka 12+3 och är rädd att få vänte för länge.

ska du göra en tvåstegsabort på östra? jag hade hoppas få göra kirurgiska hört att man i vissa fall gär de upp till vecka 14...

• Anonym

fck tid tll läkar besök på tors för undersöknng.. är då  vecka 12+6 ...

när tror n jag får komma å göra aborten? får ju läggas n på vård avd.. är sååå rädd nu! så rädd för smärtan! den fysiska smärtan..

• Anonym (Jessica)
    Anonym skrev 2010-04-06 09:41:17 följande:
    fck tid tll läkar besök på tors för undersöknng.. är då  vecka 12+6 ... när tror n jag får komma å göra aborten? får ju läggas n på vård avd.. är sååå rädd nu! så rädd för smärtan! den fysiska smärtan..
    Får du göra en kiurgusk kan du få tid redan nästa dag! Är det medicinsk (fast jag vet inte riktigt hur en 2-stegs går till) och får första tabletterna så får du dom samma dag, på torsdag.

Jag gjorde en medicinsk abort för tre veckor sen på Östra. Ville få en kirurgusk, men hade fått vänta tio dagar och det klarade jag inte. Fick en suverän barnmorska som sa att så fort jag fick ont skulle jag ringa på henne, vilket jag gjorde. Fick fantastiska piller hela dagen och med mig hem, så var inte så rädd för smärtan - den får du hjälp med!
  • Anonym (Jessica)

...vad dumt det lät, förstår såklart att du är rädd för smärtan - det var jag också! Jag ville bara stötta och säga att dom är väldigt bra med smärtstillande och att man inte ska ha ont i onödan! Fråga gärna om du undrar annat också!

Svar på tråden hur lång väntetid i göteborg???