• carolinae

    Tissel och trassel

    - Garnarbetarna - Här samlas vi som gillar att virka, sticka, spinna och tova! Välkommen in, gammal som ny, elit som rookie - Här har vi plats för alla med allvarliga garnmissbruk...

    här samlingstråden för våra bloggar!
    hemlistråden
    Förra tråden - Garnarbetarna -
    Mönstertråden


    köpa garn på nätet, det kan du göra här
    www.helylle.se - garnharvan.se - www.garnkorgen.se
    www.stickbutiken.se - www.grunnebogarn.se - www.garntjanst.se
    www.sticka.nu - www.vartoftagarn.se - www.jarbo.se
    kickishobbysida.se - www.yllotyll.com - www.dustorealpakka.com
    www.nysta.se - www.madamelutuss.se

    Mönster hittar du bl a här:
    www.jarbo.se/ - Sticka.Nu - KnittingPatternCentral [eng]
    Berroco.com [eng] - Knitty.com [eng] - Garnstudio
    CrochetPatternCentral [eng]


  • Svar på tråden Tissel och trassel
  • carolinae

    Hej alla!!

    Jag har tagit mig friheten att göra en ny tråd!! Den gamla gick visst ut innan vi hann med!! Har försökt att GB:a till i alla fall alla som fanns på sista sidan i gamla tråden, men har jag missat någon så hjälp gärna till!!! Hoppas namnet blev ok!

    Är hemma hos mina föräldrar och få lite sovmorgnar och tid att vila, skönt, men har inte orkat virka så mycket, satte mig en stund tidigare idag och skulle fortsätta på filten jag håller på med när jag upptäcker ett fel 5 rader ner... så det blev bara att göra om och göra rätt... suck!! Men annars kommer man ju reta sig fördärvad på felet i efterhand!! {#lang_emotions_foot_in_mouth}

    Hoppas ni alla har haft en skön påsk!!


  • Sandra G

    Tack så mycket!

    Ska passa på och fråga om nån vet var jag kan hitta garnet Malabrigo Lace? har hittat på nåt ställe på nätet men där fanns det så tråkiga färger. Alla tips mottages gärna!

  • Floria
    lu97jewi skrev 2010-04-05 18:54:36 följande:
    Åh, jag försökte göra ett inlägg i den gamla tråden! Bra att nån tog tag i att göra en ny. Jag har uppdaterat min blogg med senaste projektet som blev färdigställt under påsken: madeinhstd.blogspot.com/2010/04/snackskalskof...
    Försökte kommentera den i din blogg men hade glömt att logga in så det blev inte, men gosh, vad fint det blev! Det verkar så ambitiöst att göra kläder, vilken uthållighet du har!

    Själv håller jag fortfarande på med samma saker, en volangsjal som jag vill ha i vår, men nu verkar garnet ta slut så jag hoppas jag får tag på mer... och så mina muddar som jag helst vill fortsätta med nuuu men jag måste komma lite mer på sjalen först annars kommer jag inte bli färdig.

    Annars har det blivit mindre virkande och stickande nu ett tag eftersom vi förbereder oss för dagisstart imorgon, och så börjar det bli vår och dags för att komma ut i trädgården och bli lite smutsig
Svar på tråden Tissel och trassel