Hej Calilli!
Du verkar ha haft turen att stöta på en mycket sympatisk och omtänksam läkare, för min sa åt mig att jag måste sluta äta alvedon. Typ "Jag förstår att du har ont, men du får inte äta mer alvedon". Så det enda som har hjälpt mig har varit min vetekudde, men det är svårt att ta med sig den till skolan och till jobbet! Men sen läste jag att din läkare hade sagt att du fick äta alvedon, så idag åt jag två stycken vid 8-tiden innan jag åkte till skolan, och sen var jag smärtfri ända fram till 13, och då kom det inte alls lika kraftigt. Vad glad jag är att det här finns så att man kan få tips av andra! =)
Alltså, saken är ju den att jag fick ju inget klart svar att det inte var någon fara med mig, utan läkaren bokade in en ny tid åt mig på gynakuten eftersom det var för tidigt för att kunna se något på UL (så jag har tyvärr inte sett "den lilla saken" än...). Det värsta var ju att när hon gör ultraljudet på mig så säger hon "jag kan inte se om det skulle kunna vara ett utomkvedshavandeskap, jag kan inte ens se att du är gravid" Fatta min skräck! För just då var min största rädsla fortfarande att mina grav.test hade visat fel (alla fyra). Jag blir så less på läkare som bara tar för givet att man ska vara lika neutral och saklig som dom. Inte kunde jag fatta med en gång att det hon menade var att jag med all säkerhet är gravid men att det var för tidigt för att se ett foster, och för att se om något var fel i äggstockarna.
Men jag ska dit igen tisdagen den 1/11 och då hoppas jag kunna se något på ultraljudet eftersom jag då går in i vecka 9.
Gud vad jag babblar!
Vad skönt att din magvärk börjar ge med sig, hoppas du mår bra i övrigt (jag fick min första "jag-vill-kräkas"-känsla idag när jag gick på Götgatan och någonting stank något helt förjävligt. Usch!)
Kram!