• Minna01

Kräkningar av flytande alvedon?

Har en son på 4 år som alltid tidigare fått alvedon i suppar. Nu har jag vid två skilda tillfällen försökt ge flytande alvedon istället, men vid båda tillfällena har han börjat klökas efter en liten mängd och sedan kräkts när det varit någon ml kvar.
    Är det vanligt att de kräks av flytande alvedon? Och kan man räkna med att de fått behålla något av det alvedon man gett när de kräks direkt efteråt?

• Svar på tråden Kräkningar av flytande alvedon?
  • Singoalla

min lilla kräks oxå av flytande alvedon. Hur mycket de hinner få i sig har jag ingen aning om, beror väl på hur snabbt efteråt de kräks......

• Maggis

Min 3-åring kräks av flytande Alvedon. Vi kör med Panodil men någon gång har det inte funnits och då har han fått Alvedon istället. Och kräkts varenda gång. Vet inte om det är för tunt eller om han tyckt det smakar illa, eller vad. Panodil är ju lite geléigt i konsisitensen och funkar bra.

Klöks de av det direkt så gissar jag att det som blir tillgängligt för kroppen är ett minimum.

//Maggis
  • Eisa

Det står inte med som biverkning i bipacksedeln va? Hon kanske tycker det smakar superilla och därför kväljer och kräks?

• TvåTill

Min dotter har alltid kräkts av flytande Alvedon. Ipren tigger hon om så testa det, smakar apelsin

Svar på tråden Kräkningar av flytande alvedon?