• VirrAnna

Munsårssalva när man är gravid

Jag har fått munsår och brukar då använda Anti, men jag läste bipacksedeln och det står att man ska kontakta läkare innan man använder Anti om man är gravid, tänkte att jag skulle höra av mig till BM imorgon men nu har musåret spridit sig och gör helt vansinnigt ont. Är det någon som vet vad man kan använda istället eller som pratat med läkare om att använda Anti under graviditet?

Tack för svar.

• Svar på tråden Munsårssalva när man är gravid
  • Fenomen a

plåstrena kan man använda

• Emil06

De på Apoteket sa till mig att Anti kan man använda när man e gravid, å ut kom en frisk kille så inga problem.

• VirrAnna
    Emil06 skrev 2010-04-05 20:16:08 följande:
    De på Apoteket sa till mig att Anti kan man använda när man e gravid, å ut kom en frisk kille så inga problem.
    Jag har också svårt att tro att det skulle påverka fostret men blev fundersam när jag läste bipacksedeln...

Apoteket borde ju veta vad som gäller...men kanske ska ringa sjukvårdsrådgivningen iaf... Är aningen nojjig...{#lang_emotions_undecided}
  • Emil06

Gör det om du känner så. Jag lita på dem på Apoteket, det krävs ju utbildning i sånt de säljer för å kunna jobba där Jag var på gång att köpa Vectavir, den tycker jag e bäst, men hon i kassan såg att jag var gravid, å sa att jag då skulle använda Anti ist.

• VirrAnna

Ringde sjukvårdsrådgivningen de sa att jag inte skulle använda anti....har köpt musårsplåster nu istället och hoppas att det iaf inte sprider sig mer nu.

• MinnY

jag frågade min BM och hon sa att det va okej att använda anti. jag fick munsår efter munsår dom första 20 veckorna som gravid och va tvungen att göra något åt det.

• boktok

Är det någon som vet varför man inte kan använda Herstat när man är gravid? Jag frågade aldrig på apoteket när jag köpte den för jag kunde aldrig tänka mig att man inte skulle kunna använda den!

• Mamma till V och E

Upplever ni stor skillnad när ni använder Anti?

Enligt min svärmor (läkare) så är Anti ett rent lurendrejeripreparat då det innehåller för låg halt av värksamt ämne för att kunna verka mot munsåret. Att det på sin höjd kan ta av en dag på utbrottet.

• boktok
    Tingeling83 skrev 2010-08-22 09:31:10 följande:
    Ta Anti :)
    Ja men det är så lagom kul när jag redan har köpt Herstat!
  • Tingeling83
    boktok skrev 2010-08-22 09:34:47 följande:
    Ja men det är så lagom kul när jag redan har köpt Herstat!
    Läste de nu!

in & läs på Fass.se !

ska jag göra de åt dig ??
    ♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥www.mammanemma.blogg.se♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • Tingeling83

GRAVIDITET

Användning under graviditet kan inte rekommenderas.

står de på fass. se Om den Herstat

• Tingeling83
    boktok skrev 2010-08-22 09:30:17 följande:
    Är det någon som vet varför man inte kan använda Herstat när man är gravid? Jag frågade aldrig på apoteket när jag köpte den för jag kunde aldrig tänka mig att man inte skulle kunna använda den!
    det kankse är ngn ämne i den slavanm som inte är bra
  • Kerstin W

Jag fick tabletter som heter Aciclovir Sandoz (på recept endast). Och så använder jag plåster. Framförallt nu när barnen är födda så att de inte smittas. Jag har läst att det är oerhört viktigt att barn inte smittas när de är nyfödda och vet en mamma som fick gå med munskydd de första veckorna pga smittorisken. Vet inte exakt varför det är farligt men jag är i alla fall väldigt noga med detta nu när mina är så små.

• Delene

Herstat är framställt på naturlig väg.. Av massa växter. Därför får man inte ta den. Den ärinte utredd eftersom det inte klassas som medicin utan naturläkemedel.

Jag fick vectavir men fick överväga själv om jag ville ta risken. Jag gjorde det för att det gjorde så jävla ont. Andra omgången fick jag tabletterna men läkaren var osäker då oxå.

• hemligt gravid

Jag fick ACOs Healip i handen när jag frågade apoteket vad för medel jag kunde använda mot munsår när jag är gravid. Men jag vet inte hur bra det är för jag har inte använt det. :)

• december2010

Efter att ha läst på bipacksedeln till Anti så ville jag inte ta den. Mitt apotek rekomenderade LHP1%. det är en antispetiskkräm tas 2 ggr om dagen, funkade på mig :) Tog någon dag extra innan det försvann, men funkade bra endå :)

• boktok
    Tingeling83 skrev 2010-08-22 09:37:20 följande:

GRAVIDITET

Användning under graviditet kan inte rekommenderas.

står de på fass. se Om den Herstat

Tack för hjälpen! Min man ska åka dit imorgon och få pengarna tillbaka. Jag har använt LHPsalva men tycker inte att den hälper så bra. Det har blivit bättre sen jag började att äta vitaminer så det tänker jag fortsätta att göra efter graven.
  • lillet

man har inte gjort studier på d att gravida får ta...asså df finns d ingen rekomendation på d

Svar på tråden Munsårssalva när man är gravid