• Mor85

Bensinkort?

Jag har precis tagit körkort o ska införskaffa mig ett bensinkort. Dock vill jag INTE ha kredit av något slag utan bara ett vanligt som man sätter in pengar på o så tankar man för de man har! Någon som vet vart ja kan skaffa mig ett sånt??

• Svar på tråden Bensinkort?
  • Winterfresh

Jag har ett sånt på OkQ8, gick in på en bemannad mack och pratade med dem, fick en folder att fylla i och skicka iväg. Nån vecka efter damp kortet ner i brevlådan. Sätter in pengar och tankar för det jag sätter in.

• Mor85
    Winterfresh skrev 2010-04-05 21:51:09 följande:
    Jag har ett sånt på OkQ8, gick in på en bemannad mack och pratade med dem, fick en folder att fylla i och skicka iväg. Nån vecka efter damp kortet ner i brevlådan. Sätter in pengar och tankar för det jag sätter in.
    Men kan man bara tanka på OKQ8 då?
  • ericlofberg

Om du inte ska ha kredit och vill kunna tanka på alla stationer - använd Visa eller Mastercard utan kredit.

• Mor85
    ericlofberg skrev 2010-04-06 09:58:27 följande:
    Om du inte ska ha kredit och vill kunna tanka på alla stationer - använd Visa eller Mastercard utan kredit.
    Oki. Har kollat runt lite o jet o st1 verkar ju ha billigast bensin priset...
    Men får väl kolla där om dom har något vanligt kort utan kredit.
    Vill gärna ha ett kort som man bara tankar med så man har lite koll på hur mycke
    man gör av med på bensin...
  • Winterfresh
    Mor85 skrev 2010-04-06 07:52:45 följande:
    Men kan man bara tanka på OKQ8 då?
    Japp och någon enstaka TANKA bensinstation. Vet inte om det finns ett kort för flera stationer, tror det finn något försäkringsbolag som erbjuder tankkort på flera olika stationer. Kan ha varit länsförsäkringar kanske, vet att ett par kompisar pratade om det.
    Annars är ju alltid ett vanligt kontokort perfekt, då kan du ju tanka exakt vart du vill. Går ju att skaffa ett nytt kontonr och få ett separat kort till det, och då är det ju bara att du för över pengar från ditt personkonto varje månad så vet du ju exakt hur mycket du tankar för.
  • Mor85
    Winterfresh skrev 2010-04-06 10:14:15 följande:
    Japp och någon enstaka TANKA bensinstation. Vet inte om det finns ett kort för flera stationer, tror det finn något försäkringsbolag som erbjuder tankkort på flera olika stationer. Kan ha varit länsförsäkringar kanske, vet att ett par kompisar pratade om det.Annars är ju alltid ett vanligt kontokort perfekt, då kan du ju tanka exakt vart du vill. Går ju att skaffa ett nytt kontonr och få ett separat kort till det, och då är det ju bara att du för över pengar från ditt personkonto varje månad så vet du ju exakt hur mycket du tankar för.
    Ah så kan man ju oxå göra..Tack så mycket för hjälpen
Svar på tråden Bensinkort?