Han bryr sig inte när jag är ledsen
Han vet att detta är bland det värsta jag vet. Om jag är ledsen eller mår dåligt vill jag att han ska finnas där och att vi kan prata om det. Men istället gör han som mitt ex suckar och somnar. Jag har berättat för honom att jag har jag hatar detta och att jag inte kan somna på kvällen då. Dessutom har jag från min uppväxt alltid fått skyla min sorg, eftersom det är fult att gråta. Jag har sagt att jag behöver någon som håller om mig och bara finns där utan att behöva säga så mycket inte någon som suckar och säger "vad är det nu då". Han själv visar inte mycket känslor varken uppåt eller neråt utan ligger på en relativt jämn linje medan jag är aningen mer svajig.
Vad gör din sambo när du är ledsen? Kanske beror på anledning?
Han brukar säga till mig att jaha hur kunde du bli ledsen helt plötsligt då, du var ju glad nyss. Men jag brukar förklara för honom att saker och ting kan ligga och gro för att plötsligt rinna över för en liten sak. Han verkar aldrig förstå eller inse hur han ska göra det bättre utan lyckas oftast göra det sämre trots så många år ihop.