• Lantismamman75an

Finns det någon stödförening för pappor som ligger i vårdnadstvist?

Min bästa vän är i vårdnadstvist med sin f.d fru. Han går igenom ett riktigt helvete då frun anklagar honom för den ena lögnen efter den andra Nu undrar jag om det finns någon förening eller liknande för pappor i samma situation. Jag känner att han skulle behöva ha någon att prata med som vet vad han går igenom. Tack på förhand!

• Svar på tråden Finns det någon stödförening för pappor som ligger i vårdnadstvist?
  • ludentass

Jag har hört talas om någon form av förening i Malmötrakten men är osäker på vad de heter. Återkommer om jag hittar det.

Synd när föräldrar tror att man kan äga ett barn!!

• ludentass

Jag sökte en del på internet. Sökte på Pappors rätt i samhället och pappors rätt till barn mm. Tror att sidan pappaliv.se är något att börja med. Föreningar av detta slaget brukar på något vis bilda nätverk så de kanske kan vägleda honom vidare till någon förening nära honom.

Hoppas allt löser sig, barnet har ju lika stor rätt till pappa som till mamma.
    {#lang_emotions_flower}

• Lantismamman75an

Meen vad snälla ni är! Tack så hemskt mycket! Han behöver allt stöd han kan få! En stor {#lang_emotions_flower} till er alla!!

Svar på tråden Finns det någon stödförening för pappor som ligger i vårdnadstvist?