Gardiner till barnrummet
Letar efter gardiner till barnrummet som håller på att ställas iordning här hemma...
Rummet är relativt litet och har tre vita väggar och en mörkröd (fönsterväggen)... Utsikten från fönstret i fråga är UNDERBAR - bara skog och ängar och betesmarker så långt ögat når... Vill därför hålla det lite rustikt, romantiskt och vackert... Men utan att det tar bort barnkänslan i rummet. Barnsäng, skötbord, hyllor o allt annat går i vitt... Vi vet inte kön på barnet så jag vill inte sätta upp små prins- eller prinsessgardiner...
Hittade de som heter Lusy Gömma på IKEA's hemsida som jag tyckte var lite käcka, men det är långt till närmaste ikea, så jag har inte möjlighet att se dem live... Nån som vet om de är snygga i verkligheten? Är rädd de är för kraftiga så de tar över...
En annan idé är att bara köpa vanliga tunna panel (lin-liknande) och sen sätta fast små saker med säkerhetsnålar på dem (fjärilar eller nåt...)
Annars vill jag ha massa bra tips på hur jag ska göra och var jag kan hitta snygga gardiner...