Bordsdekoration till dop
På första sonens dop vek jag servettskjortor o la på borden vi varje sittplats, men denna gång vill jag ha nåt annat. Har dock inga som helst ideér så jag kollar med er! Förslag mottas med glädje!
På första sonens dop vek jag servettskjortor o la på borden vi varje sittplats, men denna gång vill jag ha nåt annat. Har dock inga som helst ideér så jag kollar med er! Förslag mottas med glädje!
När vår son döptes köpte vi små gosedjurselefanter på IKEA. De var ljusblå och kostade 5 kr per styck. Fanns även krokodiler i grönt om man hellre vill ha grönt färgtema. Vi hade även blå blockljus på glasfat och i enkla glasvaser hade vi ljusblå hortensia.
Vi hade vanlig vit pappersduk på rulle men i mitten tog vi presentpapper på rulle som löpare. Finns massa fina mönster, t.ex. bebis mönster, ljusblå eller vad man nu vill ha. Vi köpte presentpappret också på IKEA och det var blåmönstrat.
Tack för många bra idéer!
Vi hade löpare på träbord, små ljushållare från IKEA med Oasis, murgröna och röd Gerbera. Färgtemat var rött, limegrönt och vitt. Gröna servetter från IKEA, porslinet hade visserligen blått i sig men det var i församlingslokalen så det kunde man inte göra så mycket åt.
Sen köpte jag jättegoda praliner, två till varje person, i en finare godisbutik, köpte cellofan och slog in som en liten påse, knöt mörkgrönt presentsnöre runt. Det var uppskattat.
På presentbordet ställde jag en ram med en bild på lillkillen och hans födelseuppgifter. Vet själv hur svårt det är att komma ihåg när de föddes och hur mycket de vägde.
Sen köpte jag en pärm där jag satte in en massa tomma papper i olika färger, la fram pennor och sen fick de gäster som ville skriva en liten hälsning till killen. Fast där får jag nog lägga en liten varning. Många blir så pressade att de inte vet hur de ska skriva och då låter de bli. Så var det för oss!
Nu väntar vi nummer 2, en liten tjej och funderar på att kombinera det blåa i porslinet med den ursnygga ceriserosa som finns överallt nu. Tror att det blir snyggt!
Jag kommer nog köra på hela vita eller rosa dukar den här gången. Vill inte att det ska vara likt det förra dopet, och sen är träborden olika, och ganska fula.
Lycka till! Vill ockå höra tips så jag hänger kvar här ett tag!
Det lät väldigt frächt (hur det nu stavas) med ditt färgtema Fracklands!
Det enda jag kommit fram till än så länge är att jag vill ha vit duk på borden med limegröna löpare, fast jag gillade idén med presentpapper oxå..... hmmm......
Röda gerbera och mörkgrön murgröna är skitsnyggt till limegrönt. Samma färg som här på sidan! Tyvärr har jag bara dåliga bilder, ska se om jag kan hitta nån jag kan lägga ut.
Du kan ju ha presentpapperslöpare då!?
jag och sambon ska ha namnfest för vår son i maj, har tyvärr inga tips men undrar hur man viker sånna där servettskjortor du hade gjort? gillade den idén
Jag vek 40 st skjortor (en till varje person/stol) o knöt små rosetter som jag limmade fast "under hakan" på skjortorna. Skrev sonens namn o födeledatum på. Blev väldigt uppskattatt o resulterade i att jag fick tillverka åtskilliga till till kompisars dop! Använde föresten vanliga servetter, limmade ihop dom lite för hållbarhetens skull.
ni som skrivit på servetterna, vilken typ av penna funkar bra?
Alltså, det är ju dekorationerna till fikat vi diskuterar här. Dekorationer i kyrkan har vi inte pratat om.
Bordsdekorationer, dukar, ljus, tavlor, presentbord, pärm att skriva några rader till barnet, blommor osv.
Vad vill du dekorera med vid själva namngivningen?