• enlitenbitkaka

IKEA-soffa?

Vi står inför en flytt och vår nyinköpta divansoffa kommer inte få plats i det nya vardagsrummet... Måste alltså sälja den och köpa något nättare! Har tänkt en 3:a och en fotölj. Vi vill inte lägga allt för mycket på soffan då vi enbart kommer använda den ett par år.

Någon som har en IKEA-soffa och vill recensera? Vi funderar på en Karlstad eller en begagnad Ekeskog - den är ju så mysig.

Håller de? Hur är kvaliteten på tyget?

• Svar på tråden IKEA-soffa?
  • Tonx

Jag har en Ektorp, och nog håller den måttet. Skön att sitta i och tyget är bra. IKEA har faktiskt inte så dålig kvalité på soffor som folk tror

Ekeskog är ju jätteskön! Var också inne på att köpa en begagnad sån.

• hic sunt leones

Ekeskog är jättemysig, men djup så man måste liksom "krypa upp" i den. Nu vet inte jag om bäddsoffan (som vi har) är konstruerad lika som vanliga soffan men ville tipsa om att ifall klädseln till sittdynorna har kardborre, så fäst något på den vid tvätt. Undersidan på klädseln (den vita iaf) är liksom tunn och luddig och karborren fastnar i detta och sliter sönder det. Våran ser förjävlig ut och kommer snart att gå sönder. Klagade hos Ikea men då hade soffan utgått.

• Hejåhå

Jag har två Karlstad sedan 10 år. De är lite nedsuttna i sittdynorna och klädseln har gjort sitt. Men de är ju som sagt 10 år och med lite kuddar och plädar så tänker man inte på det.

Jag vill bara tipsa om att köpa extra klädsel till soffan när ni ändå slår till på en Ikea-soffa, även om ni bara vill ha den i några år. Jag ångrar det bittert nu när vår soffa gått ur sortimentet.

Svar på tråden IKEA-soffa?