• Anonym

bihåleinflammation igen? snabba svar tack =)

avslutade en antibiotika kur för max 2 veckor sedan efter en bihålinflammation, hade även kortison nässpray.
    Nu verkar jag ha åkt på skiten igen, är det möjligt?
    Det spränger i huvudet och är täppt och de gör ont vid bihålorna. Har haft såhär några dagar nu och dert verkade vara på väg att släppa men nu är det lite värre igen.
    Kan de kännas bättre för att sedan försämras och sen bli bättre o sen försämras igen under dagen och vara bihålorna ändå?

Känns inte kul då jag har 3 barn att hämta på dagis snart, ingen som vill komma hit och hjälpa mig och sambon jobbar.

Skulle behöva ta mig in till jourvårdcentralen men har alltså ingen möjlighet till det ikväll. Vet inte hur jag ska klara av barnen när jag knappt kan röra på mig?=(

• Svar på tråden bihåleinflammation igen? snabba svar tack =)
  • ebben

kan vara att du behöver en annan antibiotika! Ibland är det svårt att bli av med skiten -lider med dig,det är inte kul!!

• Anonym

tack för svar. Ja det är mycket möjligt, åt kåvepenin.

• Anonym

har du provat nässkölj? får köra med det jämt och kortisonspray för att slippa bihålsproblem.

• Anonym

nej ingen röntgen, har bara varit på vårdcentralen. Men har haft problem med täppt näsa, eller rättare sagt täppt jätte långt upp i näsan under 2-3 års tid, som gör att jag får som slemklumpar i halsen som jag inte får upp så de känns som om jag har en klump i halsen nästan hela tiden ganska ofta. Har fått rinhexin tabletter ett par gånger oxå men de har inte hjälpt.

• Anonym

näe ingen nässkölj, kan man köpa sånt på¨apoteket eller? Min läkare verkar inte riktigt ta mina problem på allvar känns det som.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-04-06 16:50:55 följande:
    nej ingen röntgen, har bara varit på vårdcentralen. Men har haft problem med täppt näsa, eller rättare sagt täppt jätte långt upp i näsan under 2-3 års tid, som gör att jag får som slemklumpar i halsen som jag inte får upp så de känns som om jag har en klump i halsen nästan hela tiden ganska ofta. Har fått rinhexin tabletter ett par gånger oxå men de har inte hjälpt.
    jag har exakt samma, blir galen på klumpen som aldrig lossnar, var och fick antibiotika idag för vc vet inte vad dom ska göra. står på kö till näsdr men väntetiden är 6 veckor. rinexin funkade inte på mig heller, men nässköljan är ganska bra, då får man ut snor och sen tar du nässprayen efter. den finns på apoteket.
  • Anonym

ja visst är det jobbigt! Ska kolla apoteket då och testa. Nu ska jag gå iväg och hämta barnen.
    Tusen tack för svar, kollar in här senare och ser om någon mer skrivit :)

• Anonym

glömde säga att vc tror det är polyper, kanske kan vara på dig med?

• Anonym

ja fast vad jag vet så har jag skrapat polyperna när jag var liten, men dom växer väl tillbax eller hur är det där? Får nog ta upp det med min läkare.

• Anonym

jo jag gjorde 2 st op när jag var liten men dom kommer tillbaka tyvärr

• Anonym

okej, ja jag tror jag gjorde det 2-3 gånger, måste kolla med mina föräldrar.
    Ah det sitter fortfarande i i bihålorna, ena stunden känns det bättre och i nästa stund är det värre igen så jag har fortfarande inte kontaktat läkare men borde nog göra det, börjar inse att det inte verkart ge sig av sig själv :(

Svar på tråden bihåleinflammation igen? snabba svar tack =)