• Nallepuhmamma

Måste man betala mer? (Tradera fråga)

Det är så att vi gjorde 2 stora kap/köp på tradera där utropspriset va 1:- och vi bjöd ju det som utropspriset var på dessa två sakerna (Olika annonser men samma säljare).
    Nu va det inte någon annan som budade utan vi vann dessa två sakerna för 1 kr/st.
    Det var avhämtning endast och sagt och gjort vi åkte dit och hämtade sakerna men när vi väl är där (Mannen gick in för att hämta det) tyckte dom det antagligen var snålt att dom bara fått 1 kr i bud så sa dom skulle/ville ha 50:-/st minst för vardera sakerna.
    Pga vi är nya inom tradera både mannen och jag så betalade han dom det.

Har folk rätt att göra sådär? Eller ska man som köpare ge säljaren mera pengar fast man fått saken vunnen på tradera för 1kr/st?

• Svar på tråden Måste man betala mer? (Tradera fråga)
  • sweet saint

det är en auktionssida så lagt bud ligger..
    ge negativt omdöme annars...

• oktoberbarn

Nej absolut inte.. var det vinnande budet 1:- så ska du betala det

• Tecken

Jag är ingen "expert-Tradör", men är det inte det som är grejen? Att säljaren får skylla sig själv om det inte inkommer fler bud? Och ett avtal är ett avtal - pacta sunt servanda! Ni skulle inte ha betalat mer.

• Nallepuhmamma
    sweet saint skrev 2010-04-06 17:11:10 följande:
    det är en auktionssida så lagt bud ligger..ge negativt omdöme annars...
    Så vi blev alltså "lurade" av denna personen?
  • Lobro

Har ni köpt det för 1 kr ska ni givetvis bara betala 1 kr..

• frökenelisabeth

Hade jag känt att jag verkligen gjort ett riktigt kap så hade jag nog kunnat erbjuda mig att lägga till en extra slant. Men hade blivit sur om säljaren "krävt" det. Dålig stil, ge negativt omdöme på det tycker jag.....

• Nallepuhmamma

Som min man sa när han kom ut va att dom sa att dom hade annars kunnat sälja sakerna betydligt dyrare på blocket och vi ville ju ha sakerna och behövde dom men känns ju inte kul att folk luras så.

• Tess76

Som säljare kan man lägga ett reservationspris, en summa man inte vill sälja mindre än. Gör man inte det och lägger 1 kr som utgångspris får man räkna med att man kanske inte får mer. Han hade ingen rätt att kräva mer, men önska kan ju alla göra
    Jag tycker du ska kontakta säljaren och säga att du inte visste hur det går till. Får ni inte pengarna tillbaka så ge negativt omdöme.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • idiblon yes

Ni blev lurade. Sätt negativt omdöme!!!

• idiblon yes

Dessutom lurade de tradera på sin del av kakan...

Svar på tråden Måste man betala mer? (Tradera fråga)