• Anonym

Understimulerad på jobbet gör mig alldeles håglös och apatisk!

Usch känner att jag mår piss just nu. Det är jobbet jag har. Jag är totalt understimulerad och det påverkar mig jättemycket känner jag. Sen har jag inte så mycket att göra men har ingen lust att be om mera heller då mina arbetsuppifter är jättetråkigare.
    Arbetar som ekonomiassistent och pysslar med kontering, fakturering, löner, svara i telefon, hantera post mm. Det är såååå tråkigt och jag är totalt understimulerad. Sitter mest och surfar på jobbet eller så sitter jag i mina egna tankar och jag känner att det är destruktivt för mig. Dels rädslan att bli påkommen attjag surfar så mycket ( den risken e iofs väldigt liten ) sen att jag sitter i mina egna tankar, o maler o maler allt möjligt...jag blir trött på min egen inre röst till slut

Sen när man kommer hem e man helt dränerad på energi, man orkar o har inte lust till nåt.

Sen har jag inga arbetskollegor heller då det e ett litet kontor och alla e typ runt 55 års ålder, ca 2-3 stycken o de sitter inlåsta på sitt kontor.....känner att jag inte har något gemensamt med dem och har ingen lust att snacka med dom. Usch, känns mest som man får gå o sätta på en mask när man e där för att verka glad o trevlig...

Söker nya jobb för fullt men det e svårt o det tar tid. Min CV e det inget fel på o jag har bra utbildning o meriter. Dessutom är jag väldigt social av mig som person så det känns som att jag sitter helt på fel jobb. Borde ha nåt mera utåtriktad arbete....

Blä...orkar inte må så här.

Behövde bara skriva av mig lite.

• Svar på tråden Understimulerad på jobbet gör mig alldeles håglös och apatisk!
  • Anonym

Ingen som vill ge mig lite stöd i detta?

• NorrVimpel

Ställ dig följande frågor: Vet du vad du vill göra istället?
    Behöver du plugga mer till det? Har du råd att skola om dig?
    Finns det andra slags jobb du kan söka som är mer stimulerande?
    Vad kan du konkret göra för att förändra din situation?

När du får lite mer klarhet i vad du vill så skriver du en plan för hur du skall gå till väga.

Lycka till.

• Anonym (samma här)

Känner igen mig i din sits. Jag trivs egentligen med mitt jobb, och det är det jag vill göra, men jag har hamnat i ett trist hjulspår. Jag vet att jag borde vilja utvecklas och lära mig nytt, men det är bekvämt att bara göra som jag alltid har gjort och däremellan hinna med att surfa och slappa på arbetstid. Jag vill ju inte vara sådan här, för jag har ständigt dåligt samvete för att jag borde engagera mig mer och vara glad för att jag har ett så pass roligt jobb jag ändå har.

Och när jag kommer hem sitter apatin i. Jag orkar inte ta tag i nåt mer än det jag absolut måste. Skittrist och inte den personen jag vill vara eller ens utgör mig för att vara. Känns som man är nån dålig skådis.

• fruis

Har varit i samma sits och blev utbränd till slut. Så du gör helt rätt som söker nya jobb!!! Under tiden råder jag dig att försöka hitta stimulans någon annanstans. Gå en kvällskurs, lär dig något nytt, gör något du inte brukar göra, vad som helst för att få tillbaka lite glöd.

• Eisa

Otroligt hur det kan finnas jobb som är lugna år 2010.

TS ta ditt mående på allvar och stick därifrån.

• Anonym
    Anonym (samma här) skrev 2010-04-07 06:32:57 följande:
    Känner igen mig i din sits. Jag trivs egentligen med mitt jobb, och det är det jag vill göra, men jag har hamnat i ett trist hjulspår. Jag vet att jag borde vilja utvecklas och lära mig nytt, men det är bekvämt att bara göra som jag alltid har gjort och däremellan hinna med att surfa och slappa på arbetstid. Jag vill ju inte vara sådan här, för jag har ständigt dåligt samvete för att jag borde engagera mig mer och vara glad för att jag har ett så pass roligt jobb jag ändå har.Och när jag kommer hem sitter apatin i. Jag orkar inte ta tag i nåt mer än det jag absolut måste. Skittrist och inte den personen jag vill vara eller ens utgör mig för att vara. Känns som man är nån dålig skådis.

Åhh vad jag känner igen mig.

FAst du, är det verkligen det du vill? Du skriver ju själv att du borde vilja....
    LÅter mera som att du har en föreställning om att du borde tycka att det är kul och trivsamt men att den föreställningen inte stämmmer överens med verkligheten?
    Jag tror det är vitkigt att lyssna på den signalen från kroppen. Jag tror den försöker säga oss något, att detkanske inte är det vi borde jobba med egentligen? Men vi tror det ...förstår du vad jag menar?
    För hade det vart så att du hade gillat det och vart stimuelad av detta så hade du ju inte känt så som du känner, e du med?
    Känslorna e ju vägledningen ....o nåt man gillar o trivs med e ju inte jobbigt i den bemärkelsen att göra. Då vill man automatiskt göra det...

Jag brukar säga: det som är rätt är lätt och det som är lätt är rätt

Sitter just nu på jobbet o har pisströkigt

Vill bara fly härifrån....

• Anonym

Helluuuu Jag ska på intervju på torsdag i nästa vecka för ett nytt jobb!! Tjohoo!! Alltid nåt Å ett jobb som e helt annorlunda från det jag har idag,kanske det kan passa bättre tro...

• Anonym (är vi samma pers)

Åh herregud.

Vartenda ord i TS stämmer på mig, kunde fan varit jag som skrivit det. Skrämmande!!
    Men samtidigt skönt att veta att man inte är ensam om att ha det så.
    Själv jobbar jag dessutom en timme enkel resa från jobbet. Är oftast borta 11-12 timmar mån-fre. Sliter så otroligt jävla mycket på mig...
    Söker jobb på hemorten, eller söker och söker.. försöker kika lite efter jobb är väl sanningen. Får ångest bara jag ser jobbannonserna, jag skulle aldrig uppfylla "kraven" på långa vägar. Det enda jag "kan" är ju det jag gör nu, men jag vill ju inte ha denna typen av jobb mer. Så svårt... har inte möjlighet att utbilda mig just nu heller, pga kass ekonomi.
    Usch...
    Hade förresten inte läst mer än TS, men ser nu det nedersta inlägget, men vad roligt för dig TS att du ska på intervju!! Lycka till!!
  • Anonym
    Anonym (är vi samma pers) skrev 2010-04-09 13:01:20 följande:
    Åh herregud. Vartenda ord i TS stämmer på mig, kunde fan varit jag som skrivit det. Skrämmande!! Men samtidigt skönt att veta att man inte är ensam om att ha det så. Själv jobbar jag dessutom en timme enkel resa från jobbet. Är oftast borta 11-12 timmar mån-fre. Sliter så otroligt jävla mycket på mig... Söker jobb på hemorten, eller söker och söker.. försöker kika lite efter jobb är väl sanningen. Får ångest bara jag ser jobbannonserna, jag skulle aldrig uppfylla "kraven" på långa vägar. Det enda jag "kan" är ju det jag gör nu, men jag vill ju inte ha denna typen av jobb mer. Så svårt... har inte möjlighet att utbilda mig just nu heller, pga kass ekonomi. Usch... Hade förresten inte läst mer än TS, men ser nu det nedersta inlägget, men vad roligt för dig TS att du ska på intervju!! Lycka till!!
    Skönt ändå att man inte e ensam ...

Oj förstår att det e slitigt att vara bort 11-12 timmar perdag! Men du, dra dig inte för att söka annat. Oftast i annonserna skriver man önskegrejer som man vill ha personen ska ha. Så nervärdera inte dig själv utan sök!!!
    Får man fråga vad du jobbar med idag? Du behöver inte säga exakt bara på ett ungefär ...

Gud va gött me helg nu!! Å så ser jag fram emot intervjun nästa vecka!
Svar på tråden Understimulerad på jobbet gör mig alldeles håglös och apatisk!