• BlueBlue

Vad kostar det att hyra bröstpump och var kan man göra det?

Ja vad kostar det att hyra en elektrisk bröstpump? Jag har en Avent pump nu och den är superbra. Men på natten vore det skönt att kunna hålla tösen samtidigt som man pumpar ur eftersom hon är hungrig och ledsen när det väl är dags att pumpa ur.

• Svar på tråden Vad kostar det att hyra bröstpump och var kan man göra det?
  • Pallas

Ring och hör med ditt BB, de brukar ha uthyrning, eller iaf veta vart du kan vända dig.

• S vali s

I vårat landsting kostar det 11kr/dygn om man vill hyra bröstpump.

• sasse s

Ett tips... pumpa ur i förväg så du alltid har en flaska stående i kylen! Bröstmjölk håller sig i kylen i 1 dygn och kan frysas i 3 månader.

Jag fick låna en elektrisk bröstpump från bb i 2 veckor efter förlossningen sen så förlängde min bvc sköterska lånet. Så jag hade den elektriska pumpen i 2 månader utan att själv behöva betala nånting! När jag senare lämnade tillbaka pumpen så fick man behålla den manuella delen utan kostnad!

Så jag fick en pump gratis! Utan denna hjälp hade jag absolut inte orkat kämpa med amningen!

Hör med ditt bvc om de inte har liknande villkor där du bor!?

Jag födde i Falun... (Detta var dock den enda positiva upplevelsen jag har därifrån!)

*lycka till*

• BlueBlue

Problemet är att jag måste pumpa även på natten om jag inte vill få skitont i brösten. Då känns det som om jag lika väl kan pumpa och ge henne direkt. Annars får jag gå upp två gånger vid varje tillfälle, en för att pumpa och en för att mata. Hon vaknar nämligen direkt när jag går upp....hon gillar värmen=)

• Dalagirl

mjölken håller 3 dygn 6mån i frysen upptinad mjölk i kallt vatten bad håller 1 dygn

• Desimanda

det kostade mig 10 kr om dagen att hyra en elektrisk bröstpump

• LilleKylle

Jag hyrde en bröstpump på bb när jag skulle försöka få igång amningen.
    Det kostade 140 kronor i grundavgift och 11.50 per dygn tror jag.

Svar på tråden Vad kostar det att hyra bröstpump och var kan man göra det?