• Emerald88

Tatuering som har betydelse för ens barn. Motiv?

Jag vill tatuera in något som har betydelse för min dotter, men det står helt still! Kommer inte på något motiv. Det här med namn och födelsedatum och bilder tycker jag är för vanligt så det vill jag inte ha.

Jag vill ha något motiv helt enkelt som har nånting med min dotter att göra.
    Hon förändrade ju mitt liv helt när hon kom till världen, på ett bra sätt då förtås.
    Hon är det finaste och mest dyrbaraste man kan ha. Min lilla tjej. Älskar henne så mycket!

Kan någon hjälpa mig med några förslag? Eller om någon själv har gjort något motiv som har betydelse för ens barn?

• Svar på tråden Tatuering som har betydelse för ens barn. Motiv?
  • Michisen

Fler alternativ: Ta reda på vad hennes namn betyder (om det nu betyder något) och spåna kring det temat runt tatuering. Exempelvis - har man ett dotter som heter Iris så kan man tatuera ett öga (där iris är regnbågshinnan) eller en blomma (blomman iris...)

• Michisen

Kommer på ännu fler saker - vilket stjärntecken är hon född i, vad har hon för månadssten etc, etc.

Det finns massor med saker som ju är särskilda för din dotter som går att omvandla till en tatueringsidé!

• ELMK

jag scanade in elias hand och fick den tatuerad, den vackraste tatueringen jag har, kommer göra lika med nästa barn dock dennes fot!

Elias 090109, BF 100525
  • Sikkan

En ängel ? {#lang_emotions_smile} (ifall du ser henne som din ängel)

• Emerald88
    Michisen skrev 2010-04-06 21:54:53 följande:
    Fler alternativ: Ta reda på vad hennes namn betyder (om det nu betyder något) och spåna kring det temat runt tatuering. Exempelvis - har man ett dotter som heter Iris så kan man tatuera ett öga (där iris är regnbågshinnan) eller en blomma (blomman iris...)
    Hon heter ju Nova, som betyder ny. Har försökt komma på något och kollat på nätet men inte hittat något. Så någon form av symbol för nytt skede i livet?
  • Flisan79

Jag är inne på samma grej. Jag har två döttrar.
    Det jag nu är mest inne på är en fjäril för ena dottern för hon har massor av fjärilssaker i sitt rum och det har bara blivit så. Förknippar alltså henne med fjärilar.
    Dotter nr år det trollslända ist. Tänkte på det som gravid för jag har alldrig sett så många trollsändor som då. Kändes som ett tecken.
    Kollade även deras månadsblommor och månadsstenar men den ena hade en fin blomma men sen typ gråsten (kul) och den andra en finare sten men en jätteful blomma.

Nova är väl stjärna också....går det inte spåna på det? Eller har du något du brukar kalla henne? typ lilla grodan el smurfen osv

• Karinbarin

Jag är inne på första huvudfotingen eller första gången han skrivit sitt eget namn.. Eventuellt något annat som min son ritat som han verkligen är stolt över. Men han är 4 månade så innan han kan greppa en krita så.. har jag nog hunnit fundera klart =)

Kanske en blomknopp? Det kan ju vara en symbol för nystart, ett nytt liv.. ?

• bubblan80

Min dotter heter också Nova.
    Den fullständiga betydelsen för namnet är: Ny stjärna!
    Så jag har ett stärnfall som pekar uppåt (som att stjärnan inte faller utan skjuts upp i höjden) och i "svansen" har jag hennes födelsedatum.
    Hon är ju min lilla stjärna som ska ta sig uppåt i livet

• Emerald88
    bubblan80 skrev 2010-04-07 22:05:06 följande:
    Min dotter heter också Nova.Den fullständiga betydelsen för namnet är: Ny stjärna!Så jag har ett stärnfall som pekar uppåt (som att stjärnan inte faller utan skjuts upp i höjden) och i "svansen" har jag hennes födelsedatum.Hon är ju min lilla stjärna som ska ta sig uppåt i livet
    Intressant! =)
    Vart har du satt den tatueringen?
  • Michisen
    Emerald88 skrev 2010-04-07 16:07:24 följande:
    Hon heter ju Nova, som betyder ny. Har försökt komma på något och kollat på nätet men inte hittat något. Så någon form av symbol för nytt skede i livet?
    Du har redan fått det svar jag tänkte på när jag hörde vad din dotter hette här nu - ny stjärna - finns massor med fina stjärntatueringar att spåna kring i så fall, om det känns rätt för dig. :)
  • ängeln83

Jag har tatuerat in stjärnor på insidan av underarmen, en lite större som symboliserar min sambo och två st lite mindre som symboliserar sonen och dottern.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Tatuering som har betydelse för ens barn. Motiv?