• Fiansess

Kiropraktor Naprapat eller thaimassage??

Vilket av ovanstående är bäst om man har ont i rygg och nacke?
    Jag har testat vanlig massage och akupressur men det hjälper inget vidare. Har flera muskelknutor och känner verkligen att jag skulle behöva en ordentlig genomgång! Men jag vill att behandlingen ska kännas när man gör den och att den gör nytta. De flesta är så lätta på handen och tar liksom inte i?!

Vad rekommenderar ni??

fiansess.blogg.se ♥ Ellenova 08-04-11 ♥ ♥ ♥ Lias 10-01-24 ♥
  • Svar på tråden Kiropraktor Naprapat eller thaimassage??
  • Fiansess

Jag puffar för min fråga, men kan stryka thaimassagen då jag ringde en igår och de jobbade tydligen inte så mkt med nacken...

naprapat eller kiropraktor; Vad är det egentligen dom gör och hur går det till??

• Froggis76

har provat naprapater och kiropraktorer, och slår ett bestämt slag för kiropraktorn! {#lang_emotions_smile}

• Fiansess
    Froggis76 skrev 2010-04-10 18:09:13 följande:
    har provat naprapater och kiropraktorer, och slår ett bestämt slag för kiropraktorn!
    Tack, vad bra . Har nämligen bokat tid hos en den 19:e. Hoppas hon kan göra ngt för nu är smärtan typ konstant.
  • Mjolle

En kiropraktor är för kroppen vad en tandläkare är för tänderna.

Jag är totalt frälst efter ett par kiropraktorbesök. Resultat DIREKT. Märkbara, mätbara resultat i mitt fall. Rekommenderar alla jag känner som har problem.

• Fiansess
    Mjolle skrev 2010-04-11 00:06:51 följande:
    En kiropraktor är för kroppen vad en tandläkare är för tänderna.Jag är totalt frälst efter ett par kiropraktorbesök. Resultat DIREKT. Märkbara, mätbara resultat i mitt fall. Rekommenderar alla jag känner som har problem.
    Det låter lovande
  • Little me

Jag skulle absolut rekommendera naprapat av ovanstående alternativ.
    Jobbar själv med massage.

Dock skulle jag slå ett stort slag för fysisk aktivitet, då dessa behandlingar bara ger tillfällig hjälp och själva problemet beror på någonting

• ChooFii

Vad tros om sjukgymnast som är inriktad på OMT eller nack-/ryggbesvär? För som sagt, om du har haft besvär länge finns ju risken att du behöver ngn strategi dels för att bli av med besvären samt att förhindra att de uppkommer igen? En sjukgymnast kan ju hjälpa dig med träning och "knäcka" (med ex. OMT-utbildning) om det är det du är ute efter..?

Svar på tråden Kiropraktor Naprapat eller thaimassage??