• Madelen21

Kan man äta philadelohia ost när man är gravid?

Som rubriken lyder, kan man äta philadelphia ost när man är gravid??
    Jag tänkte baka en banankaka och då ska det vara en glasyr på den med philadelpiaost. Nån som vet om man törs äta det??

• Svar på tråden Kan man äta philadelohia ost när man är gravid?
  • Rhoda Horswunce

Ja, det går bra. Det är bara mögelostar man ska undvika.

• Stark Längtan83

Det finns philadelfiaostar både på pastoriserad mjölk och på opastoriserad mjölk om du e orolig så kolla så den e gjord på pastoriserad mjölk. Tror de har nåt med bakteriekulturen att göra..det står på baksidan på innehållsförteckningen

• Hannah76
    Stark Längtan83 skrev 2010-04-07 11:06:07 följande:
    Det finns philadelfiaostar både på pastoriserad mjölk och på opastoriserad mjölk om du e orolig så kolla så den e gjord på pastoriserad mjölk. Tror de har nåt med bakteriekulturen att göra..det står på baksidan på innehållsförteckningen
    Alla Philadelphias färskostar är patöriserade.
  • Stark Längtan83

Hittade en på ica maxi som de stod opastoriserad mjölk på men minns inte vilken de var så det e bäst jag håller tyst:)

• Michisen
    Stark Längtan83 skrev 2010-04-07 11:12:34 följande:
    Hittade en på ica maxi som de stod opastoriserad mjölk på men minns inte vilken de var så det e bäst jag håller tyst:)
    Det är ju just det, står det inget så är det pastöriserat. Om det står klart och tydligt att det är opastöriserat så låter man bli dem, det är bara när det är opastöriserat som de behöver märka det med opastöriserat.
  • Johans Pillerill

Det kan man :D Jag satte i mig en hel burk på salta kex häromkvällen när jag inte hittade nåt annat i kylen... Mmmmm...

• Sandra och K

Ja de klart du kan!!! =)

♥ Me and my son ♥
  • NorrVimpel
    Madelen21 skrev 2010-04-07 12:04:27 följande:
    vivvianneDu kan få receptet sen:) Kan lägga in det här i tråden senare..
    Skriver här så jag inte tappar bort tråden. Kakan låter väldigt mumsig
  • listo

"Hittade en på ica maxi som de stod opastoriserad mjölk på men minns inte vilken de var så det e bäst jag håller tyst:)" Men det var nog inte en Philadelphia utan i så fall någon annan typ av färskost. För enligt tillverkaren så görs alla Philadelphiaostarna på pastöriserad mjölk (se fråga 17 här: www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page&locale=sesv1&PagecRef=2677&Mid=2677)

Traddiraddiraj
  • listo

Jag ber om ursäkt för det märkliga utseendet på mitt inlägg. Av någon anledning funkar inte formateringen och citatfunktionen för mig... men det var i alla fall ett svar på inlägg #7

Traddiraddiraj
Svar på tråden Kan man äta philadelohia ost när man är gravid?