• Anonym (Tillsammans?)

Hur länge dejta innan man vet?

Hej,

Har dejtat en kille nu 6 veckor..

Vad jag undrar nu är hur länge dejtar man innan man vet om man har ett förhållande?

Är det nåt man tar upp?

• Svar på tråden Hur länge dejta innan man vet?
  • Stårschan

Har ni börjat planera saker som ni ska göra tillsammans i framtiden? Skulle ni bli arga/sårande om den andre gick på dejt med någon annan? Har ni blivit presenterade för vänner och/eller familj? I så fall har ni tillsammans. Om det bara är lösa boliner och aldrig längre planering än till nästa dejt tycker jag inte att ni är ett par.

Panem et circenses - eller chips och Idol?
  • Anonym (Tillsammans?)
    Stårschan skrev 2010-04-07 11:27:23 följande:
    Har ni börjat planera saker som ni ska göra tillsammans i framtiden? Skulle ni bli arga/sårande om den andre gick på dejt med någon annan? Har ni blivit presenterade för vänner och/eller familj? I så fall har ni tillsammans. Om det bara är lösa boliner och aldrig längre planering än till nästa dejt tycker jag inte att ni är ett par.
    Lite tidigt att börja planera så långt fram i framtiden när man dejtat i 6 veckor samma som att träffa familj. Jag vill nog vara tillsammans med personen ett tag innan man presenterat för familj och vänner.

Jag skulle bli arg/sårad om han gick på dejt med annan, tror han skulle bli det med.

Vi träffar varandra 3-4 gånger i veckan.
  • Takex

Brukar man inte ha "the talk" ?

• Anonym (Tillsammans?)
    Takex skrev 2010-04-07 11:33:22 följande:
    Brukar man inte ha "the talk" ?
    Jag vet inte, mitt sista förhållande var på 5 år och där höll han min hand efter 1 vecka så där var det lätt att veta.

Nu är man lite äldre (30) och vet inte alls hur det funkar
  • Stårschan
    Anonym (Tillsammans?) skrev 2010-04-07 11:30:03 följande:
    Lite tidigt att börja planera så långt fram i framtiden när man dejtat i 6 veckor samma som att träffa familj. Jag vill nog vara tillsammans med personen ett tag innan man presenterat för familj och vänner.Jag skulle bli arg/sårad om han gick på dejt med annan, tror han skulle bli det med.Vi träffar varandra 3-4 gånger i veckan.
    Det behöver ju inte alls vara att man planerar att flytta ihop, skaffa barn eller andra stora saker. Jag tänkte närmast på att man kanske har bokat in en minisemester om några veckor, en konsert i slutet av sommaren eller något liknande. Åtminstone något som indikerar att man tänker fortsätta att umgås.
    Panem et circenses - eller chips och Idol?
  • Anonym (Tillsammans?)
    Stårschan skrev 2010-04-07 11:37:50 följande:
    Det behöver ju inte alls vara att man planerar att flytta ihop, skaffa barn eller andra stora saker. Jag tänkte närmast på att man kanske har bokat in en minisemester om några veckor, en konsert i slutet av sommaren eller något liknande. Åtminstone något som indikerar att man tänker fortsätta att umgås.
    Mmmm känns ändå tidigt för mig att planera sånt..
    Det som han har sagt är väl typ att vi kommer kunna njuta av hans nya trädgård till sommaren när det är klart.

Han är inte typen som går på konser eller minisemester nu, har mycket med hans hus
  • Nosan83

Tycker oxå sånt e svårt. Lättast e nog att prata om det tror jag.
    Lättare förr när man kunde lämna en lapp. Får jag chans på dig ja,nej eller kanske

• Anonym (Tillsammans?)
    Nosan83 skrev 2010-04-07 11:41:54 följande:
    Tycker oxå sånt e svårt. Lättast e nog att prata om det tror jag.Lättare förr när man kunde lämna en lapp. Får jag chans på dig ja,nej eller kanske
    Eller hur!

Men om man ska prata om det, vad säger man? usch så jobbigt
  • Anonym (Tillsammans?)

Fegis som jag är så blir det säkert nåt sms {#lang_emotions_embarassed}

• Anonym (Tillsammans?)

Vet en bekant som var på sin första dejt med en kille samma dag som vi, och läste nu att dom har ändrat sin status på FB till förhållande med ....

Nyfiken på hur dom kom fram till det?

Åååå vad jobbigt sånt här är. Jag är en som person som vill veta hur saker ligger till, kan inte bara låta saker rulla.

Svar på tråden Hur länge dejta innan man vet?