• Jennie1987

illamående med Provera??

Jag äter Provera nu, det är min nionde tablett idag, så imorgon är sista.

Nu har jag haft ett lätt illamående till och från sen igår.
    Är det någon annan som känner igen att man kan må illa i samband med Provera? Och är det iså fall normalt?
    Brukar det gå över när man är färdig med kuren?

Känner mig uppfylld av "illamåendekänslor"... Om ni förstår vad jag menar?

Tacksam för svar!

www.jenniiiesliv.blogg.se - jag ska bli mamma trots PCO!
  • Svar på tråden illamående med Provera??
  • lerumstessan

Jag mådde illa hela kuren igenom, 12 dagar, mest ett par timmar efter att jag svalt tabletten. Förra gången jag åt det så fick jag tipset att ta pillret på kvällen innan man lägger sig så kommer ju illamåendet under natten och man märker det inte! Men det glömde jag nog denna kuren utan började mitt på dagen så ja jag har mått illa. Men nu när den är slut så försvann det och jag fick inga biverkningar alls på pergo denna gången förutom lite humörsvängningar men inte alls farligt. Sista tabletten åkte ner igår!

~¤~Ally 090617~¤~
  • Jennie1987
    lerumstessan skrev 2010-04-11 14:59:39 följande:
    Jag mådde illa hela kuren igenom, 12 dagar, mest ett par timmar efter att jag svalt tabletten. Förra gången jag åt det så fick jag tipset att ta pillret på kvällen innan man lägger sig så kommer ju illamåendet under natten och man märker det inte! Men det glömde jag nog denna kuren utan började mitt på dagen så ja jag har mått illa. Men nu när den är slut så försvann det och jag fick inga biverkningar alls på pergo denna gången förutom lite humörsvängningar men inte alls farligt. Sista tabletten åkte ner igår!
    Tack för ditt svar!
    Mitt illamående försvann också när jag tagit sista Proveran :) Jag tog mina Provera på kvällen, men mådde ändå illa näskommande dag.

Nu väntar jag ivrigt på mensen!! Sen ska jag till läkarn på onsdag och då ska jag få Pergotime :) Så det är riktigt spännande nu!

Skönt att du inte mått dåligt av Pergotime! :)
    Hoppas du får en finfin ägglossning nu då!
  • Kajsa84

Mådde illa av provera hela kuren men av pergo fick jag extrem huvudvärk min första kur men efter det så har det bara varit toppen. Inga biverkningar. Men nu startar jag en ny pergokur efter ett uppehåll på några månader så vi får väl se. Inga biverkningar ännu och startade i morse.

• Jennie1987
    Kajsa84 skrev 2010-04-11 18:36:30 följande:
    Mådde illa av provera hela kuren men av pergo fick jag extrem huvudvärk min första kur men efter det så har det bara varit toppen. Inga biverkningar. Men nu startar jag en ny pergokur efter ett uppehåll på några månader så vi får väl se. Inga biverkningar ännu och startade i morse.
    Tack för svaret!
    Skönt att man inte är den enda som mått illa av Provera.

Ojdå, vad jobbigt att du fått sån huvudvärk av Pergo tidigare, hoppas att du inte behöver må dåligt under denna kuren!
    Har du lyckats få ägglossning med hjälp av Pergo tidigare?
    Hoppas du får det denna omgången ialla fall :)
Svar på tråden illamående med Provera??