• Toppen9

    Lukas = Bög?

    Ja, kanske en konstig tråd men tydligen anser 99% av männen i mín närhet att de som heter Lukas är bögar...
    Själv älskar jag namnet och skulle vilja att min lilla pojke skulle få det namnet, men pappan tycker inte som jag.

    Så upp till bevis!

    Associerar du namnet Lukas med att vara bög?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Lukas = Bög?
  • egenart

    Fan vad löjligt att associera namn vid sexuell läggning och dessutom tycka att det vore hemskt om namnet på ens barn förknippas med homosexualitet. Det finns människor till allt.


    transgenderist veganateist transhumanist
  • Bettiz

    Nej. Jag kan inte komma på något namn som skulle vara mer homosexuellt än något annat... Men är det så att männen i din närhet känner någon bög som heter just Lukas? I sådana fall kan det ju vara honom de tänker på.

    För övrigt tycker jag att Lukas är ett jättefint namn!

  • Maria A Koberg

    Minns att en karaktär, i serien "skilda världar", hette Lukas och var bög.

  • jennyc

    nej och varför ska man koppla ett namn till en sexuell läggning...värsta jag hört! Men de där stackars karlarna med denna bögfobi...antar att de inte umgås med nån Lukas då eller har de som andranamn

  • Linnie74

    verkligen INTE.. har själv en son som heter Lucas å har aldrig ens hört snack om att de skulle relateras till gay.

  • parvati
    Maria A Koberg skrev 2010-04-07 14:28:53 följande:
    Minns att en karaktär, i serien "skilda världar", hette Lukas och var bög.
    Ja då kommer det väl därifrån.
    Det finns inga förnamn som gör att människor blir homosexuella.
  • leppäkerttu

    När jag kom med namnförslag till vårat blivande barn så föreslog jag just Lucas.. Min sambo förknippade det med någon som var bög, så det blev ett Nej... 


    Men själv tycker jag att namnet är jättefint och får ingen direkt vibb av att det är ett "bögnamn"
Svar på tråden Lukas = Bög?