• Vasen

Raggmunkar, var köpa färdiga?

Finns det färdiga raggmunkar att köpa någonstans i någon form? Frysta, vaccumförpackade, konserverad i burk, fulla med e-ämnen spelar ingen som helst roll. Eller åtminstone färdig riven potatis. I Malmö, eventuellt i hela Skåne, Halland, Småland eller Blekinge. Eller Danmark?

• Svar på tråden Raggmunkar, var köpa färdiga?
  • parvati

Finns färdig raggmunksmet att köpa jag har inte provat så jag kan inte uttala mig om smaken.

• Vasen

I vilken del letar man? Frysdisken? Konservhyllan?

• Vasen
    parvati skrev 2010-04-07 17:25:35 följande:
    Finns färdig raggmunksmet att köpa jag har inte provat så jag kan inte uttala mig om smaken.
    Utmärkt. Riven potatis behöver inte tillsättas väl? Det finns väl i smeten?
  • scharlotta
    Vasen skrev 2010-04-07 17:29:59 följande:
    Tack så väldigt mycket! Ni har räddat mitt förstånd (och mina sönderrivna fingrar).
    Äter ni ofta raggmunkar?

Jag tror Felix har i pulverform också, som man bara tillsätter vatten till. Borde finnas bland typ pulvermos och sånt...
  • Vasen

Rätt ofta. Eller ja, kanske en gång i månaden, det känns verkligen tillräckligt ofta. Det verkar alltid slumpa sig att raggmunkarna alltid infaller någon av de dagar jag ska laga mat och jag är inte verkligen inte någon talang på skalning och rivning av potatis. Mer blod än potatis i smeten. Men nu ska jag köpa färdig smet hädanefter!

• Vasen
    scharlotta skrev 2010-04-07 17:36:50 följande:
    www.felix.se/var-mat/faerdigmat/default/raggm... Bara för att jag har lite att göra...
    Pappa G skrev 2010-04-07 17:34:15 följande:
    Brukar finnas färdiga i kyldisken
    Se där, se där. Då har man plågat sig helt i onödan för att man varit för lat för att snoka runt i butikshyllorna. Tack än en gång!
  • parvati

Det var länge sedan jag gjorde raggmunkar men jag kör alltid potatisarna i matmixern för jag är inte heller vän med rivjärnet. Raggmunkssmeten brukar annars stå brevid turkiska yougurten.

• luddigamaskrosen

Hos oss finns det färdiga i frysdisken. Det är Kungsörnen som gör dom och dom gör även pannkakor och plättar som är smarriga.

• inze
    luddigamaskrosen skrev 2010-04-07 17:41:20 följande:
    Hos oss finns det färdiga i frysdisken. Det är Kungsörnen som gör dom och dom gör även pannkakor och plättar som är smarriga.
    Jag slår också ett slag för de frysta. Lindahls raggmunkssmet är mer som rårakor tycker jag. OK men inte lika gott som raggmunkar.
  • emme 86

Kungsörnen har färdiga raggmunkar som är styckfrysta, finns i frysdisken i dem flesta större affärer, tex ICA Maxi
    En fyrkantig röd förpackning, finns vanliga pannkakor och plättar oxå.

Svar på tråden Raggmunkar, var köpa färdiga?