• LinnIvan

Fina mammakläder? NORMALA!

Är gravid i v22. Mina kläder passar INTE! Är lång....174 cm. Har några jeans med mudd men tycker man ser fet ut i dom! Dom sitter ju bra över magen men i benen o rumpan är de pösiga! Eller så är det jag som är felkonstruerad!

Innan älskade jag jeans med lite vida benslut o tighta vid låren typ.

Sen alla dessa mamma tröjor. Blä! Alla har knytband o ser ut som städrockar!

Så som ni förstår söker jag lite tips på roliga o snygga kläder! Inte nödvändigtvis mammakläder, finns ju annat som kan funka med!

Söker också en tröja som jag såg för typ ett år sen med texten "It started with a kiss"

• Svar på tråden Fina mammakläder? NORMALA!
  • Jungfrulycka

Det absolut bästa tiipset jag kan ge dig är som jag har gjot: Köp vanliga tunikor (finns massor i oversize denna våren i fina pastellfärger) och även klänningar och köp ett par mammaleggings till! Perfekt!! Finns även korta skinn/jeans jacjor/kavajer att ha utanpåoch någon snygg sjal.  Och du kan ha kläderna efteråt också! Lycka till!

• Kakan Mascha

Mina mammajeans är det strech i och sotter fint över rumpa o lår! Kan tillägga att jag är 185 cm lång och smal.
    Tröjor, jag köper "vanliga" som är lite längre och är strechiga, så att magen syns liksom. Har inte speciellt mkt mammakläder, men byxor och kjolar klarar man sig ju inte utan nästan. Mkt mode nu är ju lite längre i midjan så att trjöan kommer över magen. Annars ett långt linne under och en kortare tröja över.
    Sen gillar jag omlott, klänningar och tröjor, men om du inte gillar knytband så?...

Handlar i mina vanliga butiker. Men mkt mode nu är ju lite större tunikor och blusar o så, men jag tycker man ser så stor ut...

Lycka till!

• Millia

Hehe..allt är relativt!! Gillar själv 4mom.se -Trendiga kläder om man gillar typ VM eller Vila-stlyes... Men smaken är ju som baken :) Lycka till.

• sisterinlaw

Asos.com eller stretchkjolar och längre t-shirts från H&M kör jag på. Har ett par tunikor också men de flesta tycker jag man bara ser tjock ut i.

• Wench85

Jag tyckte den jobbigaste perioden klädmässigt var ungefär den du är i nu. Allt som är skuret under bysten såg ut som fula tält. Jag försökte hålla mig till extra långa tajta överdelar som smiter åt om magen så det var uppenbart att jag försökte visa den, inte bara dölja att jag blivit tjock. Men jag är nu i 33:e veckan och nu börjar jag tycka att det är riktigt fint med tunikor och liknande. Köpte en tunn klänning för bara 159 kr på Rut m.fl. för några dagar sen (http://studentmorsan.wordpress.com/2010/04/13/vecka-32/) som egentligen inte alls är mammaanpassad, men som jag själv tycker blev himla sött. :)

Finns det några mammabutiker i din stad? Tyvärr är ju väldigt mycket tältformat, men i butik kan man ju iaf prova sig fram. 
    kolla gärna in min blogg; studentmorsan.wordpress.com
Svar på tråden Fina mammakläder? NORMALA!