• s89

Hur länge mådde ni illa under graviditeten?

Hej! Undrar hur länge ni mådde illa/spydde under eran graviditet? Vilken vecka började den och i vilken vecka avtog de? Har ni några tips som man ska göra om man mår illa? Är i vecka 5 nu och börjar må illa och ha molande värk i magen hela tiden.. Vet att det är normalt, men undrar om ni har några tips och idèer? {#lang_emotions_smile}
    Tacksam för svar..

• Svar på tråden Hur länge mådde ni illa under graviditeten?
  • Helene OSV

Mellan v.5 och v.14 ungefär. (sen tog yrseln och foglossningen vid)

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • s89
    oOMayaOo skrev 2010-04-07 23:43:57 följande:
    Jag är i vecka 21 och har inte mått illa alls hittills.
    ååh gud så skönt !! {#lang_emotions_smile}
  • s89
    Helene OSV skrev 2010-04-07 23:46:23 följande:
    Mellan v.5 och v.14 ungefär. (sen tog yrseln och foglossningen vid)
    Usch då.. Spydde du eller mådde du bara illa?
  • s89
    Linaslus skrev 2010-04-07 23:47:09 följande:
    Jag mådde illa från v 6 och ändra fram till förlossningen
    Ok. Jobbigt.. Men spydde du också?{#lang_emotions_undecided} Jobbigt att gå nästan 40 veckor med det.. Hoppas att det avtar snart.
  • WPmamman

Tråkigt svar här. Illamående och att spy samt värk i magen var tecknet som gjorde att jag grav.testa mig. Är i vecka 32 nu och mår illa, spyr på förmiddagarna och en fruktansärd värk i magen. Vichyvatten har fungerat under förmiddagarna så jag fått i mig vätska. Har haft tur att det släppt av frammåt kvällen och passar då på att äta det jag kan få ner.
    Min mor mådde så hela tiden med både mig och min bror.
    MEN mitt första barn hade jag bara lite illamående till vecka 8 och sedan mådde jag relativt bra{#lang_emotions_smile}
    Bara vänta och se men majoriteten brukar det släppa för runt vecka 12{#lang_emotions_wink}

• Melanie01

för mig började det cirka i v.5 och nu är jag e vecka 16 och mår fortfarande illa. Jag tror dock att det börjar avta lite så jag hoppas att det snart blir bättre.

Det enda som funkar för mig är att bara äta det jag verkligen känner för, alltså inte pressa ner nåt som magen inte vill ha ändå (då kommer det upp igen) och att sen äta typ var tredje timme så man aldrig blir för hungrig och illamående.

• s89

Tack för era erfarenheter o tips! {#lang_emotions_smile}

• Helene OSV
    s89 skrev 2010-04-07 23:47:40 följande:
    Usch då.. Spydde du eller mådde du bara illa?
    Med första barnet spydde jag flera gånger om dagen, med andra barnet kanske en gång om dagen, max, med tredje barnet spydde jag sammanlagt 7-8 gånger, nu med fjärde barnet har jag bara spytt 3 gånger! (om man inte räknar magsjukan jag hade för några veckor sen)

Ju oftare jag äter desto mindre spyr jag. Jag har dock mått illa precis HELA tiden! Dygnet runt!!
  • Helene OSV
    WPmamman skrev 2010-04-07 23:48:42 följande:
    Tråkigt svar här. Illamående och att spy samt värk i magen var tecknet som gjorde att jag grav.testa mig. Är i vecka 32 nu och mår illa, spyr på förmiddagarna och en fruktansärd värk i magen. Vichyvatten har fungerat under förmiddagarna så jag fått i mig vätska. Har haft tur att det släppt av frammåt kvällen och passar då på att äta det jag kan få ner.Min mor mådde så hela tiden med både mig och min bror.MEN mitt första barn hade jag bara lite illamående till vecka 8 och sedan mådde jag relativt braBara vänta och se men majoriteten brukar det släppa för runt vecka 12
    Tänk på att man faktiskt kan bli uttorkad, tvärtom vad man tror, av mineralvatten.

Min mormor drack MASSOR med mineralvatten men läkarna upptäckte att hon var helt uttorkad.
  • Linaslus
    s89 skrev 2010-04-07 23:48:14 följande:
    Ok. Jobbigt.. Men spydde du också? Jobbigt att gå nästan 40 veckor med det.. Hoppas att det avtar snart.
    Ja tyvärr så spydde jag varje dag från v 6 i början ca 10gr per dygn och i slutet 1-2
    Va inge kul å inte så vanligt att spy så mycket heller. Jag gick ner 10kg underbörjan av min grav som jag sen gick upp i slutet så i 9mån vägde jag lika mycket som innan jag blev grav.
  • tildabelle

Första graviditeten mådde jag illa vecka 10-12
    andra graviditeten mådde jag illa vecka 10-28

• cocos87

Är i v.12 nu och mitt illamående blir bara värre och värre Började må illa i v.8. Men första barnet mådde jag skit bra hela tiden!

Nathalie 090607, BF 101029
  • Sötnosarna

Jag började må illa någon/några veckor in i graviditeten och sen höll det på tills förlossningen var över. Kan starkt rekommendera akupunktur,

• Lena 81

Mådde illa och kräktes varje morgon från v.7 till v.24

• Fyrtal i damer

Jag har mått illa under hela mina graiditeter! Nu senast så kunde jag inte äta allt kom bara utt igen och jag gick ner 15kg under graviditeten(plus foglossning). Dock så försvinner illamåendet när bebisen är ute.

Svar på tråden Hur länge mådde ni illa under graviditeten?