• uniMog

Vad göra om man inte får plats med nattduksbord?

Hjälp..

Jag ska byta rum med barnen och försöker desperat komma på en bra lösning för sängen.

Det bästa stället för sängen är längs en vägg som är 160cm lång. Vilket råkar vara exakt sängens bred... så då kan jag inte ha nattduksbord.

Så vad jag vill ha är förslag, gärna bilder!!, på lösningar på problemet.  Någon som har hyllor ovanför tex? Sänglåda med något smart system? Eller en hemmabygd variant på utdragsnattduksbordet i Malm (som bygger för mycket på bredden tyvärr...)

Att vara helt utan är omöjligt då jag vill ha tillgång till plats att lägga glasögon, medicin, mobil etc.

I won't turn my life around. Cause I like it upside down
  • Svar på tråden Vad göra om man inte får plats med nattduksbord?
  • Fruochmamma

Det finns sådana där "fickor" i tyg man kan köpa för soffans armstöd för att lägga bla fjärrkontrollen. De funkar även vid sängen ifall man har lite plats. Hoppas du vet vad jag menar.

ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • Mrs K

När vi hade samma problem löste vi det med en hylla över sängen. Vi hade då en "LACK" från ikea. Den har inga beslag under vilket är ganska smidigt.

• uniMog

Tack för tipsen! Hyllor är jag lite rädd för.... ligga där och sova och så får man en bok i huvudet

Huvudgavlarna var skitsmarta men... herregud... priset??

• Trojan Rudeboy

Jo jag vet, de är inte de billigaste gavlarna direkt... Men de är grymt snygga + håller en hög kvalitet. Det finns andra modeller i mdf men de bygger ut på sidorna så de är inget alternativ ändå... Du är inte händig? =)

• fruis

Sover du själv i en 160-säng? Isåfall kan du ju lägga sakerna på ena kanten av sängen. Ett annat alternativ är ju att sätta upp en hylla över sängen och lägga upp sakerna på den.

• uniMog
    Trojan Rudeboy skrev 2010-04-08 21:19:04 följande:
    Jo jag vet, de är inte de billigaste gavlarna direkt... Men de är grymt snygga + håller en hög kvalitet. Det finns andra modeller i mdf men de bygger ut på sidorna så de är inget alternativ ändå... Du är inte händig? =)
    Tja jag börjar luta åt att köpa en malm-enhet för en 140säng (de är 157 breda nämligen) och slänga på en 160cm bred träskivan på framsidan och klä in. Det är nog enklast och bäst. Då får man de utdragbara "skåpen"
  • uniMog
    fruis skrev 2010-04-08 21:21:31 följande:
    Sover du själv i en 160-säng? Isåfall kan du ju lägga sakerna på ena kanten av sängen. Ett annat alternativ är ju att sätta upp en hylla över sängen och lägga upp sakerna på den.
    En bra idé om det inte vore för att jag ofta har sällskap. Barnen kommer ofta in och det är inte alltid jag är.. ensam vuxen *host*
  • fruis

OK, om vi skippar hylltanken så kan man ju tänka sig att sätta upp ett tygstycke med fickor på väggen ovanför sängen. Då gör det inte lika ont om det skulle råka ramla ner

Svar på tråden Vad göra om man inte får plats med nattduksbord?