• Anonym

Har lagt ut groteska bilder, bukplastik via landstinget?

Jag behöver inte skriva mer än så här, text bild och info finns på min blogg;

www.mintjockis.blogg.se - som handlar om min kamp mot att få en bukplastik via landstinget.

Följ mig gärna, stöttning & råd betyder mer än vad ni tror i ett sånt här läge...

• Svar på tråden Har lagt ut groteska bilder, bukplastik via landstinget?
  • Mamma Mu 77

Hej!

Har tittat på dina bilder, vad kul att du lyckats gå ner i vikt, jag vet hur svårt det är.
    Skriver egentligen bara för att önska dig lycka till på mötet. hoppas verkligen att du får igenom din operation. Du är modig som vågar lägga ut kort på dig själv med tanke på hur dåligt du mår över din kropp. Kram

• Anonym

Bra jobbat med viktminskningen...vet själv hur svårt det är...men har inte lyckats så bra...

Rent spontant så känns det som om denna typ av operation är en "lyx" operation. MEN jag förstår att du "mår dåligt" av det....och hoppas för din skull att du får en op.

Med kläder på dig så syns det ju inte, då har du ju en jättefin kropp...men jag förstår att du vill kunna gå i bikini osv.

• hjohanna

Du hade ju en likadan tråd förut. Värt att starta en ny.......

Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • Anonym

hjohanna: Och? Vart vill du komma? Ber man dig om tillåtelse för att publicera inlägg?

För att svara på din fråga: JA, det var värt att starta en ny tråd. Genom denna har jag fått kontakt med fler i liknande sist och en massa underbara människor som - till skillnad från dig - visar sitt stöd. DEt är långt ifrån alla som ens har hittat mitt andra inlägg.

Dessutom har även JAG fått bli en förebild för många andra, som skrivit att de själva önskar att vara anonyma men som befinner sig i samma sits.

Läs inte om du stör dig så, för såna komentarer är totalt meningslösa.

Önskar dig en trevlig dag och ber dig vänligt men bestämt att inte läsa i tråden mer, sålänge du stör dig.

• FamilyFamily

Din kroppsbyggnad påminner om min innan bukplastik.
    Jag hade inga problem att få en stor bukplastik genom landstinget. Dvs de sydde ihop magmuskler,flyttade navel,tog bort överskottshud o tom lyfte där nere.

Jag är så glad att jag fick den chansen för hade inte haft råd att bekosta den själv, jag mår så mycket bättre. Gud kunde inte se mig själv i spegeln ens

• MickeN1973

Har dom motiverat avslaget på bukplastik. Sen bör du få andra i samma situation med dig så att ni talar med en röst.

• Anonym (Lena)

Håller tummarna för att du får bukplastik av landstinget. En arbetskompis gjorde en i slutet av januari, efter att ha gått ner dryga 40 kilo efter en GBP. Det var inga problem för henne att få en operation.

• Nettle

grattis till dig! har för mig att jag läst nånstans att man "ska ha" minst 6 cm häng för att det ska räknas som ett problem. lite luddigt och det är säkert olika i olika landsting. sen så är det ju en fråga om besvär, typ utslag i veck och sånt tas också med i bedömningen har jag för mig. i mitt landsting så bekostas inga såna operationer av dem längre. vilket är synd för jag vill verklligen ha en, även om jag säkert inte hade fått en för att jag förmodligen har "för lite häng" så det blir till att spara i 10 år för att få råd... 10 år av ångest och äckel av sin egen kropp... man får hoppas på lottovinst..

hoppas du blir godkänd i alla fall! håller tummarna för dig!

• Mamsis

Jag önskar dig all lycka!!! Himla bra gjort att ha klarat av att gå ner!

• Anonym

Här får du ett ärligt svar. Jämfört med fläskbilden så är du asfin nu.

Svar på tråden Har lagt ut groteska bilder, bukplastik via landstinget?