• Marleen

vad har ni för SF-mått v34-35?

hej. alla som jag stöter på säger att jag har så liten mage, detta ärmitt tredje barn o själv tycker jag att jag e större än någonsin hehe...

va hos BM i förrgår hade då ett sf-mått på 32.

går in i v 35 imorron.

vad hade ni för SF-mått då? e jag liten.... eller har inte sf-måttet med magens storleka att göra kanske?
  • Svar på tråden vad har ni för SF-mått v34-35?
  • Juni 06

Jag var hos bm i tisdags är i vecka 34+3 nu. Hade ett Sf-mått på 32 då. Denna graviditet ligger jag på den svarta linjen när jag väntade min första son låg jag över den svarta linjen och han var stor när han kom ut. Men denna lille är säkert också stor. Vissa säger att jag har stor mage.

• Stark Längtan83

Jag har ett sf mått på 35:) i v 35 men har legat på övrekurvan hela tiden, ändå säger de att tillväxten på bebisen e -10. De kan ju bero lite på fostervattens mängd mm klart..

• M  och  M

Jag väntar mitt första och i v.35 hade jag också SF-mått 32. Jag har legat medel hela tiden, mitt emellan det lägst och det högsta på SF-kurvan, så det är helt okej. Jag har fått höra både OJ vad stor mage du har och oj vad liten du är, så ta allt sånt med en nypa salt, så länge du och BM tycker det är bra Huvudsaken man följer sin kurva är det väl

• Marleen

jo de e bara jag som e livrädd att bebis ska vara stor, jag är namligen jätte förlossingsrädd o går på spec-mödravård för detta o ska bli igångsatt v 38+0 alltså om 4 veckor ca... så man vill ju tro att där e en liten bebeis då alla säger att man e så liten hehe... men enligt BM så e mitt sf helt normalt ju... därför jag sänkte om de inte hade med sfmåttet att göra hur stor magen är liksom...

• M  och  M

I v.39 hade jag sf 35 och min BM har sagt att hon inte tror att jag kommer få ett såå jättestort barn, max. 3500g tror hon. Men man kan ju aldrig vara säker

• Juni 06

Nej man kan aldrig vara säker. Dom brukar väl säga att det andra eller tredje barnet blir större. Min son som blir 4 nu i juli han vägde 4665 när han kom. Detta är en pojke igen . Ävena tt min mage är mindre denna gång så kan han ju bli stor.

• lindha3

jag va igår hos BM o hade ett SF mått på 32, vecka 35.

• Linnea84a

i vecka 36 hade jag 37,räknar med en 4kgs bebbe men inte såå mkt större då jag har en del *extra späck* på magen som gör att det blir ett högre mått=)

Svar på tråden vad har ni för SF-mått v34-35?