• KarlstadKarin

Canon EOS 400D Reservdelar ?

Min dotter lyckades vända minneskortet fel i sin Eos 400D så att 3-4 piggar inne i själva minneskortsläsaren på kameran bröts av.
    Någon som vet vart man kan hitta en ny sådan del, eller vad den kan tänkas heta om man skall  ringa något företag och fråga ? Borde vara billigare att köpa en sådan och få hjälp att sätta dit den än att ta på hemförsäkringen då det är så dyr självrisk. 

Tacksam för all hjälp vi kan få ! Dottern vill fotografera igen :)

• Svar på tråden Canon EOS 400D Reservdelar ?
  • ddum

Nej, det kommer troligen inte att bli billigare. Komponenten är lödd till ett mönsterkort. Det är inget man skall försöka ge sig på utan att ha lång erfarenhet vad gäller såväl mikromekanik som elektronik.

Men MKElectronics.com kan sälja dig delen.

• jantingstrom

mk har bytt namn till convena, www.convena.com

om det bara är metallstifeten som gått så kan det eventuellt finnas som reservdel, men man får skruva isär stora delar avkameran så är man inte mycket händig så hade jag avstått och lämnat in den. men kolla med hemförsäkringen. kan vara så att dom kanske tycker att man inte lagar den utan att dom tycker att man köper en ny..

• ddum

Se där ja, det namnbytet hade jag missat. Nåja, gamla hemsidan pekar ju fortfarande rätt också :)

Svar på tråden Canon EOS 400D Reservdelar ?