• hadhouda

Är detta pris rimligt för hem och villaförsäkring?

Hej!
    Då vi just köpt hus så börjar jag kika efter en billig och bra hem och villaförsäkring.
    Jag tog kontakt med bolaget där vi redan har bilförsäkring och priset per månad skulle vara 388 kr för vårt radhus.
    Vad betalar ni ?

• Svar på tråden Är detta pris rimligt för hem och villaförsäkring?
  • Waersta

Vi betalar 307kr/månad för våran fristående villa, med garage och altan, om det nu har någon betydelse.

Vi har trygg hansa.

• Impega

Betalar runt 220 kr i månaden och då har vi hemförsäkringen inbäddad i husförsäkringen.

Har länsförsäkringar.

• Pappa G

En hel del faktorer påverkar ju, så det bästa är att ringa till flera och be om offert.

Kan tipsa om Dina Försäkringar, www.dina.se

• hadhouda

Oj 220 låter ju jättebra! Jag ska ta och ringa upp dem och höra om vi kanske lyckas få en billigare offert där.
    Länsförsäkringar är bra har jag hört!

• Impega
    hadhouda skrev 2010-04-08 12:24:58 följande:
    Oj 220 låter ju jättebra! Jag ska ta och ringa upp dem och höra om vi kanske lyckas få en billigare offert där. Länsförsäkringar är bra har jag hört!
    Ja det funkar kanon med länsförsäkringar. Har alla våra försäkringar där så vi får lite "rabatt".
  • Flissi

Jag betalart 203kr/månad för villa, allrisk, allrisk extra samt husextra.
    OK-villa försäkring via Folksam.

Hemförsäkringen ingår i min fackavgift.

Har rabatt för vi har allt på Folksam. (bil, husvagn, hund)

• Pappa G

Fast för oss var Länsförsäkringar betydligt dyrare sist vi jämförde med Dina..

• Flissi

Tyckte förresten det lät rätt dyrt.
    Är ni med i nåt fackförbund så ni kan ha hemförsäkringen via dem?
    Eller ligger den med i detta priset?

• Scrapiz

Vi fick vår hemförsäkring genom banken. Banken hade ett avtal med Kronan ( tror jag bolaget heter) och vi betalar 343 kr/månaden har jag för mej.

• hadhouda
    Flissi skrev 2010-04-08 12:28:48 följande:
    Tyckte förresten det lät rätt dyrt. Är ni med i nåt fackförbund så ni kan ha hemförsäkringen via dem? Eller ligger den med i detta priset?
    Nej, vi är inte med i facket.
    Men det kanske är värt ändå att gå med och se hur mycket den kommer att ligga på då. Tack för era svar.
Svar på tråden Är detta pris rimligt för hem och villaförsäkring?