• Anonym (Svärdottern)

släktkalas - ett måste?

Hej allihopa!

Täntke fråga er på familjeliv vad ni skulle gjort. Svärmor vill ställa till med släktkalas i slutet av maj och som vanligt är det mycket viktigt att alla kommer. Jag studerar samt jobbar och har tre dead lines  (2 tentor + 1 projekt som skall avslutas) i slutet av maj som jag behöver jobba mot. 
    Det allra bästa vore om min man och två barn kunde gå så skulle jag få lite lugn och ro och kunna arbeta hemma. Det låter väl inte så dumt i teorin men till saken är att min svärmor tar mycket illa upp om alla inte kommer. När jag hade en större bjudning tackade hon nej med motivationen att jag inte hade kommit på alla deras tillställningar samt skickade med en lista med datum där jag inte hade varit med. 
    Jag har inte en helt hjärtlig relation till min svärmor så det är ofta ganska spänt mellan oss. Nu är frågan om man gör ont värre genom att inte gå den här gången. Hur skulle ni gjort? Hur man än gör blir det liksom fel. 
    /Svärdottern
  • Svar på tråden släktkalas - ett måste?
  • skogsgrodan

Jag hade inte gått och hade hon tackat nej till någon tillställning som jag ordnat så hade jag bara jublat.

• Anonym (kolasås... :))

Vad händer om du inte klarar tentorna??
    Kan det bli så att du inte får alla dina poäng och måste läsa om kursen?
    Är det i så fall värt det?

Kan du läsa in tentorna tidigare, så att du är väl förberedd?

Men nja, en fest på några timmar, mot ditt kommande arbetsliv... hmm valet borde inte bli så svårt.

Jag hade inte gått, det hade också visat att jag inte tänkte låta henne köra över mig, utan att jag gör mina egna val. Tacka och bocka så snällt för inbjudan, men tentan är viktigare.

• Linam370

Jag har en likadan svärmor och jag hade lätt stannat hemma och låtit tanten bli sur!

• Anonym (en vit lögn?)