• Svar på tråden IKEAS nya barnstol Blåmes
  • Myran 08

Antilop är så smidig om jag ska rösta på någon. Lätt att ta med. Bara ställa i duschen och skölja av om den blir för kladdig. Men jag har inte testat Blåmes.

• Min högsta önskan

Har en Antilop hemma. Den är perfekt i de avseenden att den är smidig att torka av/ställa i duschen och enkelt att ha med sej då man kan ta loss benen.
    Nu används den endast som extrastol som vi har med oss om vi åker bort, då barnen har tripptrapp-stolar (som de fick i dop-present). Men i början användes Antilopen flitigt här hemma.

Tycker du kan fundera på hur ni kommer att använda stolen. Ska den bara stå hemma, så kan ni ju ta vilken som, men åker ni ofta bort, och behöver en stol, så skulle jag satsa på Antilopen.
    Visst, den finns såna där resestolar man hänger på bordskanten, men dom tycker jag personligen inte är bra. Inte till mina barn i alla fall. De sitter så illa i dom.. Då har Antilopen varit perfekt. Står stadigt och de sitter bra i den!

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • KattenKorven

Tack! Ni har nog rätt i att antilop är mer praktisk. Och billig :)

Karla, född 21 november 2009.
  • Fredriks Mamma

Gillar inte antilop... pga att benen "spretar" så mkt. (Har hokus pokus)

• KattenKorven
    Fredriks Mamma skrev 2010-04-08 16:38:33 följande:
    Gillar inte antilop... pga att benen "spretar" så mkt. (Har hokus pokus)
    Jo Hokus Pokus är ju jättefin, men den tillverkas väl inte längre?
  • Fredriks Mamma

Jag tror man kan beställa på nätet.. men vet inte.

• Kinne79

Antilopen är lätt så man kan enkelt ha barnet i ena armen och bära med sig stolen i andra.

Har hört att den även ska gå att ha som badstol i badkaret, låter ganska smidigt.

• KattenKorven

Trulsa: Smart, det borde funka! Jag var på Ikea i eftermiddag och det blev Antilopen :)

• Sofajj

Visst tillverkas hokus pokus fortfarande! Tillverkarens hemsida är www.barnsangsfabriken.se Man kan antingen beställa därigenom, men där finns även alla affärer som säljer den!

• Gunnell

Jag har en blåmes, den är jättefin! Men inte så praktisk. Ganska svår att rengöra och så är den så stor, min son är 14 månader och vi har fortfarande kuddar i den, mest för att han inte ska ställa sig upp iofs. 

Min mamma har en antilop, den är mycket bättre men mycket fulare :) Men man kan köpa lite fin dekorplast och sätta på brickan för att piffa till den, hittade den här bilden som inspiration:

www.styleroom.se/image/scaled/normal/b1gl/1/286657-matstol.jpg

Svar på tråden IKEAS nya barnstol Blåmes