• MalinV

Erfarenheter av Carena Easy sittvagn/sulky?

Som rubriken säger!

Börjar bli dags för en sittvagn/sulky inför sommaren till vår trettonmånaders son. Tycker Carena Easy verkar vettig både pris- och utrustningsmässigt. Någon som har några erfarenheter av den?

• Svar på tråden Erfarenheter av Carena Easy sittvagn/sulky?
  • SweetiePie1

Tycker den verkar plastig.
    Hade en liknande Graco till min son när han var liten (12 år idag). Den var ok i början men det var mycket plast. Hjulen var inget bra, fastnade mycket smuts i hjullagren ....

Vi köpte nyss en Brio Spin, den verkade mer rejäl och var också prisvärd.

• pandyb

Vi har en Carena Easy, köpt för bara några veckor sedan. Den är bara provkörd en gång ute, och kan inte annat än att hålla med föregående talare, den är plastig :)

Men sen beror det ju på vad du ska ha vagnen till, vi ska vår vagn som en extra vagn i bilen, på semestern mm. Här hemma kommer vi fortsätta köra vår sittvagn och om ett tag vända den framåt.

Brio Sitty, Brio Race o Brio Spin är andra alternatvi som är lite stabilare o stadigare, funkar året runt.
    Carena Easy är en sommarvagn!

Nils 090419 *mammas prins*
  • MalinV

Vi har tänkt oss vagnen som en extravagn/resevagn. Att använda när man behöver få plats med något annat än bara vagnen i bilen, alltså På hemmaplan kommer vi fortsätta använda vår Emmaljunga Duo Edge som funkar jättebra så länge den inte ska in i bilen...

Därför intresserad av Easyn eller något liknande (i samma prisklass). Liggläge på vagnen är ett måste.

• pandyb

Isf är vagnen perfekt!

Bor ni nära GeKås, Ullared?

Nils 090419 *mammas prins*
  • MammanZ

Köpte en easy som extra/resevagn. Ett plus för oss var att babyskyddet (brio) passade att klämma fast i den (kände inte för att betala 6500:- för brios vagn när vi redan har en douvagn)

Säger som tidigare, den är plastig. Sonen sitter dock bra i den, är nu strax 7 månader. Använder den bara när vi ska in i affärer, låter den ligga i bilen. Det som plastigheten märks mest på är hjulen. De började gnissla fruktansvärt efter några användningar, de fixades på barnens hus med lite vagnfett =) Kommer att ta med vagnen då vi ska ut och resa eftersom den är relativt lätt, har en stor varukorg, ganska bra sufflet och med tanke på priset kommer jag inte att släpa hem den om den skulle gå sönder på semestern.
    Betalade 899:- på barnens hus för någon månad sen

• Lakrids

Intressant diskussion för vi var och kikade på sittvagn idag. Har en Teutonia spirit till sonen nu, men väljer nu mellan carena easy och brio spin. Lutar åt brion då vi har en stadig lillkille på snart 15 mån. Jag tyckte att det var så himla högt handtag på carena vagnen!! Är 165 cm, så såååå kort är jag ju inte... Näe, det får bli en Brio spin {#lang_emotions_sunny} 

Stolt mamma till Jack
  • Dixie

vi har carena easy som resevagn och till det är den perfekt!

• Lakrids
    Dixie skrev 2010-04-25 20:55:44 följande:
    vi har carena easy som resevagn och till det är den perfekt!
    Det kan jag tänka mig {#lang_emotions_smile}...
    Stolt mamma till Jack
  • Netha85

Vi har en carena easy... Trivs jättebra med den..

dock ska du tänka på om du ev vill använda vagnen mer än 1 år att easyn är bara rekommenderad upp till 15 kg, så hur länge du kan använda vagnen har med hur mycket din 1åring väger. Kompisarnas 1 åring väger 13 kg nu så de räknar inte med att kunna använda sin nästa år tyvärr.

• Lakrids
    Netha85 skrev 2010-04-26 22:30:08 följande:
    Vi har en carena easy... Trivs jättebra med den.. dock ska du tänka på om du ev vill använda vagnen mer än 1 år att easyn är bara rekommenderad upp till 15 kg, så hur länge du kan använda vagnen har med hur mycket din 1åring väger. Kompisarnas 1 åring väger 13 kg nu så de räknar inte med att kunna använda sin nästa år tyvärr.
    Knepigt det där med viktrekommendation. Vi har bara funnit 2 st vagnar som tar mer än 15 kg. Den ena av dem heter "Babyjogger", den andra minns jag inte. Inte ens Brios sittvagnar tar mer än 15 kg. "Max 15 kg, upp till 3 år" står det på dem. Vår son är snart 15 mån och väger 12 kg. Svårt att veta vad han kommer att väga framöver? Vi kommer att köpa en Brio spin, då dess konstruktion är stabilare. Men som sagt, det beror ju på hur man tänkt använda vagnen. Vi har tänkt använda vår som året-runt-vagn.
    Stolt mamma till Jack
Svar på tråden Erfarenheter av Carena Easy sittvagn/sulky?