• Melonrush

HJÄLP Hunden är upp mina trosor !

Allså ja vet att det låter lite sjukt ..

Men detta har blivigt ett jätte stort problem ..

Har en tik på snart 2 år .. Som äter upp mina troser ..Och de är enbart trosor inte något annat .

Vet inte hur ja ska gör för att avänja henne eller hur man nu ska kalla det ? Eftersom detta händer när man inte är hemma osv ..

Det jag har testat med .. är att lägga alla kläder (högt)  när man lägger sig osv , eller så har ja stängt i dom i garderoben ..

Det har funkat ett tag , sen så har hon börjat klättrat eller nått för ja vet inte hur hon gör för att få tag på dom !? sen så nu när ja kom hem hadde och vält tvättkorgen och tuggat sönder troser för mig {#lang_emotions_cry}

Nån som har nått liknande problem eller nån som vet nått bra tips och vänja av henne eller nått ??

Varför just mina troser lixom .. tycker att de är lite vidrigt ..
  • Svar på tråden HJÄLP Hunden är upp mina trosor !
  • Jezamine

Hon kan alltså öppna dörrar själv?

Avstängd tills vidare
  • MissMango

Har samma problem och hade det även med min förra tik. Det verkar vara tikrelaterat..? Det blir dyrt! Det enda som hjälpt är att gömma de använda trosorna under andra kläder i tvättkorgen. Det funkar för mig eftersom min tik är av miniras på 1.5 kg.
    Min förra tik var schäfer och då var det enda att stänga in tvättkorgen i en klädkammare. Men folk har ju olika möjligheter att förvara sin tvätt. Kanske kan du ha ett särskilt ställe för dina använda trosor? En tvättpåse där din hund inte når dem? Sen är det ju bara att lägga den i tvättkorgen när du ska tvätta?
    Annars måste det ju gå att träna bort. Men det kan tyvärr inte jag hjälpa dig med då jag själv försökt det mesta utan framgång.

• dezibel

Hundar är snuskiga djur och jag vet flera hundar som har samma ovana. Du får helt enkelt ha tvättkorgen i ett utrumme du kan låsa och lägga dina trosor där så fort du tagit av dig dom.
    Rätt enkelt åtgärdat :)

• nobilis

Hihi detta är ett väldigt vanligt fenomen för hundar, trosor och strumpor verkar vara populärast. Även jag har ¨fått mitt trosförråd minskat med hjälp av hundar. De tycker väl det luktar gott, eller smakar gott.
    Det otäcka är väl egentligen om tyget fastnar i tarmarna på hunden, då krävs en akutoperation.
    Min enda lösning har varit att aldrig lämna trosor och strumpor så att hundarna kommer åt det. Nu har vi tvättkorgen på övervåningen och hundarna går ej i trappen. Innan har vi haft den på toan och haft hasp o liknande på dörren.
    Ge även jycken goda alternativ som märgben att tugga på när ni inte är hemma.

• Melonrush

Skönt att ja inte var ensam ! {#lang_emotions_embarassed}

Där ja har tvättkorgen nu , är på toaletten som är väldigt svår öppnade . Trodde att de var ett ganska säkert ställe .. dock hade ja ju fel . + att hon hatar badrum eller ja hon går inte gärna in i badrum då hon tror att hon ska få duscha .. men men trosorna lokade visst lite för väl ..

att *gömma* i plast påsar går heller inte , för då är det en söndersliten påse också *suck ..

Att ge henne godare altenativ har ja testat , dock så äter hon inte ben eller nått utan enbart leker med dom ..

hmm .. jaa värsta fall får det bli hänglås :)
    tycker det är jobbigt bara , som sagt är de inte billigt i längden att få köpa nya trosor stup i kvarten ..

• jennyc

hihi...de va ju lite roligt ändå fast de blir jobbigt i längden...har bara katter men de springer gärna runt med smutsiga underkläder eller använda sockor...rent struntar dem i. sen bäddar dem och ligger och sover på de :)

Svar på tråden HJÄLP Hunden är upp mina trosor !