Hur länge ömmar (värker...) stygnen efter förlossningen?
Jag födde för en vecka sedan och det är helt fantastiskt att ha en nyfödd bebis. Mindre fantastiskt är att det gör så sjukt ont i mina stygn.
Jag födde för en vecka sedan och det är helt fantastiskt att ha en nyfödd bebis. Mindre fantastiskt är att det gör så sjukt ont i mina stygn.
Tja i en 2 - 3 veckor ungefär, men då togs min son med sugklocka också.
2-3 veckor för mig oxå och samma här att han togs med sugklocka...
Jo, det var sugklocka här också. En vecka eller två till står jag väl ut. Men det är jobbigt!
Osäker på hur länge stygnen satt kvar, vågade inte kolla mig i underlivet på flera månader om man säger som så men öppna sår fick jag nog inte vad jag vet kunde dock varken sitta, gå eller stå ordentligt på dessa 3 veckor, för att inte tala om att gå på toaletten... fy...
Mina stygn trillade inte av så fick bara ondare och ondare. Blev skavsår och inflammerat av själva trådarna. Fick ta bort dom på MVC sen gick smärtan över direkt. Detta var ca 4-5 veckor efter förlossningen.
Aj då, verkar nästan värre att de sitter för länge än lossnar för tidigt...
Jag blev oxå klippt och kunde inte sitta,eller gå,utan att de gjorde ont på 2-3 veckor. Men stygnen försvann av sig självt.....
kändes inte alls.. det var ett stygn invärtes och två utvärtes.
Ja usch va ont det gjorde. Så trillar inte stygnen bort, sök vård fort är mitt tips!
Idag har jag köpt en badring och satt i ett kuddfodral, det har gjort mitt åh så mycket lättare, haha...
Tog nog minst en månad innan de blev helt bra igen, men då sprack jag väldigt mycket + att jag blev klippt.