• Wroom

Hälso- och sjukvårdsadministration

Någon av er som har läst, ska läsa eller läser Hälso- och sjukvårdsadministration på Örebro universitet. Det är en distanskurs på halvfart. Jag är nyfiken på om utbildningen är bra och hur stor sysselsättningsgrad ni orkade med samtidigt. Jämför det med en liknande utbildning i Borås, ngn som pluggat den?
    Kanske finns den på andra platser som jag inte känner till,vill ni tipsa mig!?

• Svar på tråden Hälso- och sjukvårdsadministration
  • Wroom

Är det helt säkart att ingen har en aning??

• Wroom

Yes, jag är tjatig men också väldigt nyfiken.
    Har skickat in en ansökan idag, någon mer som är på väg åt liknande håll?

• LyckligaGatan

Jag har också sökt den! Är redan läkarsekreterare men känner att det kanske breddar mig lite. Vad har du för utbildning?

• Posh suburban girl

Länka gärna till utbildningen ts, jag söker själv såna här utbildningar.

٩๏̯͡๏)۶
  • LyckligaGatan

Nej tyvärr. Men jag hoppas vi båda kommer in!

Har lite svårt att bestämma vilka betyg jag ska skicka in. Har du skickat in bevis på arbetslivserfarenhet också?

• Wroom

Nej jag har inte skickat in några sådana papper, tar de in på de grunderna?
    Vet du vad det varit för antagningspoäng om det finns sådant längre.
    Har du tänkt att jobba samtidigt som du pluggar och hur mycket isåfall?
    Mycket nyfikna frågor nu!
    Lycka till med din antagning!!

• LyckligaGatan

Ja de tar in på det, jag blev bara osäker på om de ville ha sånt.. Antagningen tror jag du kan kolla på studera.nu eller annars finns det länkat därifrån.

Jag kommer vara föräldraledig 50% och förhoppningsvis studera 50%. Dottern känns för liten för att sätta heltid på dagis så det blir nog den bästa lösningen.. Hur har du tänkt?

Måste skicka in mina papper i veckan, anmälde mig för skitlänge sen men glömt bort att skicka in..

• Posh suburban girl

Ingen som vill länka till utbildningen? Låter intressant och jag trodde jag hade googlat så bra själv redan.

٩๏̯͡๏)۶
  • Posh suburban girl
    LyckligaGatan skrev 2010-04-12 20:35:04 följande:
    Länken finns i inlägg 5.......
    Oj då, jag såg inte det av nån anledning.
    ٩๏̯͡๏)۶
  • hej att

Vad gör man efter den utbildningen?
    Har sökt vårdadministrativa programmet i Umeå på distans (2 år 100%) men en 30-p kurs kanske räcker?
    Om man läser A+B+C har man ju fått ihop 3 terminer, får man examen då?
    Många frågor...

Jag kanske skulle ringa en studievägledare.

www.ietthuspaeno.se - Blogg om en motivatoriskt utmanad vaginalsvensk.
  • clavis

Jag har sökt till medicinsk sekreterare i kristinehamn. Det är två år på heltid. Men det kanske inte är samma sak som hälso-och sjukvårdsadministration?

• MiLLa80

jag har också sökt den kursen  och fått reda på att jag kommit in. har du också kommit in??

• clavis
    MiLLa80 skrev 2010-08-05 14:02:34 följande:
    jag har också sökt den kursen  och fått reda på att jag kommit in. har du också kommit in??
    Den jag har kommit in på eller någon annan? Nyfiken i en strut Flört
  • MiLLa80
    Hälso- och sjukvårdsadministration på Örebro universitet. Det är en distanskurs på halvfart
Svar på tråden Hälso- och sjukvårdsadministration