• WhiteAngels

Vattkoppor

Fick dag reda på att det får vattkoppor på min sons avdelning.Där går 8 barn och 4 hade konstaterad vattkoppor medans två redan haft det så det är bara min son och ett barn till som inte haft det
    Men när han ville ta av sig sina byxor märker jag massa små röda plitor på bakisdan av smalbenen.Dessurom under båda fötterna har han små utslad som är typ vita i men små,kan vattkoppor verkligen sätta sig under fötterna till en början??Och utan någon feber alls?

• Svar på tråden Vattkoppor
  • lia76

Vattkoppor kan dyka upp lite varstans och man behöver inte ha feber i samband med vattkoppor.
    Håll utkik om de blir vätskefyllda, då är det vattkoppor.
    Men stor sannorlikhet är det det han har

(=
  • WhiteAngels

Tack,blir mest fundersam när det sitter på och under fötterna..sen har han en röd prick på kinden och en på hakan men det kan lika bra vara av allt saliv som han dregglar nu pga tänder samtidigt.

Men jag borde väl märka i morrn bitti om det är vattkoppor han har ?

• arkeologitjejen

Jag fick vattkoppor när jag var 16, hade koppor över hela kroppen, händer, fötter, ansikte, ben, armar, bål, till och med de privata delarna, så ja, man kan nog få överallt och överdjävligt mycket kliar det också. Hoppas han kryar på sig.

Linnea 080310
  • WhiteAngels

Blir bara fundersam när man googlar o läser att det börjar i ansikte bål armar sen ben,men det kan kanske vara enkla fotblåsor med...får kolla han i morrn bitti.

• bubbelmaja

Jag fick höra av sjukvårdsrådgivningen att om man har vattkoppor så har man åtminstone 1 koppa på huvudet. Leta i håret, sa hon till mig.......

......det var i början, när de bara hade några kopor var. Dagen efter var de fulla av dem, och fler blev det. Men det stämde. De hade någon på ryggen och benen, och varsin på huvudet till en början, i hårfästet vid luggen.

• K med lilla E

Min dotter har precis haft vattenkoppor och det tog flera dagar från den första pyttelitta pricken som knappt syntes till jag verkligen var säker på att det var vattenkoppor. Går det vattenkoppor på din sons dagis och han inte haft liknande prickar förut utan de dykt upp först nu så kan du vara nästan hundra på att det är vattenkoppor, inom de närmaste dagarna blir det säkert fler och de som redan finns ändrar utseende och blir större och sedan som små blåsor. Min dotter hade ingen feber eller sjukdomssymtom alls i början, sedan hade hon en dag med lite feber och resten av sjukdomstiden var hon bara lite irriterad och sov dåligt.

• WhiteAngels
    K med lilla E skrev 2010-04-09 18:44:12 följande:
    Min dotter har precis haft vattenkoppor och det tog flera dagar från den första pyttelitta pricken som knappt syntes till jag verkligen var säker på att det var vattenkoppor. Går det vattenkoppor på din sons dagis och han inte haft liknande prickar förut utan de dykt upp först nu så kan du vara nästan hundra på att det är vattenkoppor, inom de närmaste dagarna blir det säkert fler och de som redan finns ändrar utseende och blir större och sedan som små blåsor. Min dotter hade ingen feber eller sjukdomssymtom alls i början, sedan hade hon en dag med lite feber och resten av sjukdomstiden var hon bara lite irriterad och sov dåligt.
    Utslagen på benen försvann dagen efter,tror det har varit värmeutslag bara och dom under fötterna är betydligt mindre och vissa borta,tror han behöver nya skor,vanliga fotblåsor bara
Svar på tråden Vattkoppor