• EmelieFiluren

Ont i smalbenet vid snabb promenad?

Jag undrar varför jag får ont i smalbenet när jag går fort (läget innan powerwalk). Det bränner och går ut till gränsen där benet övergår till ovansidan på foten.
    Nån som har några förslag på varför, om jag gör nåt fel??

• Svar på tråden Ont i smalbenet vid snabb promenad?
  • hemlig02

Det är nog bara benhinnorna som värker lite. Har du nyligen börjat med promenaderna? Det går över ganska så snabbt iaf

• EmelieFiluren

Jo de snabba promenaderna har jag inte gjort så mycket, mest bara vanliga promenader i pratvänligt tempo. Får bita ihop ett tag och hoppas det går över fort =)

• hemlig02
    EmelieFiluren skrev 2010-04-08 19:59:56 följande:
    Jo de snabba promenaderna har jag inte gjort så mycket, mest bara vanliga promenader i pratvänligt tempo. Får bita ihop ett tag och hoppas det går över fort =)
    Det går över efter några promenader bara, iaf för mig
  • hemlig02
    stockholmspingla skrev 2010-04-09 22:29:55 följande:
    Köp nya skor. Sletna skor kan ställa till skada. Lycka till med promenaderna!
    Visst kan det vara skorna det är fel på, men det är väl knappast det första man testar?
  • nyfikengrön

Du är nog bara lite otränad, sådär får jag med om jag inte gått på ett tag och sätter igång med gång i snabb takt, man går ändå på ett helt annat vis även om det inte är powerwalkingtakt så går du snabbare än normalt och då kan man få lite ont i benhinnorna men det går över, ta det lite lugnare ett tag tills det lagt sig och trappa upp sakta.
    Lycka till!

Svar på tråden Ont i smalbenet vid snabb promenad?