• Verkligen

Hur syr man ett hårband för bebis? sliter av mig håret snart!

Hej!

Jag vill så gärna sy hårband i olika färger till min bebis. Typ som såna hårband som sälja på HM, ca 3 cm breda med rosett på. Jag har försökt och försökt sen igår men jag lyckas inte. kan säga att jag i stort sett aldrig sytt i hela mitt liv.

Hur får man till resårbiten där bak? Att man ska sträcka den medans man syr förstår jag men allt blir bara blaha...=(

Hoppas på hjälp!

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmor.wordpress.com
  • Svar på tråden Hur syr man ett hårband för bebis? sliter av mig håret snart!
  • jmynt

du skulle ju kunna köpa färdiga band och sedan sätta ihop den med en bit resår i lägom bredd i nacken

• 071001

Men, är det inte lättare och mindre tidskrävande att köpa H&M´s hårband istället? Bara en tanke..

• FH Mamma

du hittar ett tyg lite stretchigt klipper ut bredden och längden du behöver... sen syr du ihop ändrarna med varandra.

sen tar du en bit tyg och viker in ändarna snett nedåt om du vill ha det annars viker du bara in dom rakt bak

sen tar man en bit tyg till och sätter den rak över den andra tygbiten och så syr man ihop den bak på.

Förstår om du inte fattar den förklaringen alls abeautifulmess.typepad.com/my_weblog/2010/01/how-to-make-hair-bows-diy-jr.html

här har du en dubbel www.instructables.com/id/Pinwheel-Hairbow/

sen syr man på det på hårbandet.

• Verkligen
    071001 skrev 2010-05-04 13:28:07 följande:
    Men, är det inte lättare och mindre tidskrävande att köpa H&M´s hårband istället? Bara en tanke..
    jag har alla hårbanden från HM och det är bara 4 stycken olika..=( Vill ha massa olika färger så det kan matcha olika outfits..
  • Verkligen
    FH Mamma skrev 2010-05-04 17:08:03 följande:
    du hittar ett tyg lite stretchigt klipper ut bredden och längden du behöver... sen syr du ihop ändrarna med varandra.sen tar du en bit tyg och viker in ändarna snett nedåt om du vill ha det annars viker du bara in dom rakt baksen tar man en bit tyg till och sätter den rak över den andra tygbiten och så syr man ihop den bak på.Förstår om du inte fattar den förklaringen alls abeautifulmess.typepad.com/my_weblog/2010/01/...här har du en dubbel www.instructables.com/id/Pinwheel-Hairbow/sen syr man på det på hårbandet.
    Tack, ska kolla upp länkarna..
Svar på tråden Hur syr man ett hårband för bebis? sliter av mig håret snart!