Manchesterterrier eller engelsk toyterrier
Undrar om någon har en manchesterterrier eller engelsk toyterrier som vill berätta mer om hur raserna är + hur era hundar är..gärna vad dom kostar på ett ungefär
kram
Undrar om någon har en manchesterterrier eller engelsk toyterrier som vill berätta mer om hur raserna är + hur era hundar är..gärna vad dom kostar på ett ungefär
kram
ingen som har någon av raserna?
På vår hunds dagis gick en manchesterterrier som skällde så mycket att han fick sluta på dagiset - men det är dock den enda hund av den rasen jag har träffat.
äppelpaj
ja dom verkar vara vaktiga men det verkar båda raserna vara..
Har en west highland white terrier, som på bilden... Den förste hunden hittar jag i mina hund böcker, men inte den andre, kan den heta nåt annat?
Terrier är en skällig, envis o självständig hund, vare sig storleken men jag tycker att det inte är nåt problem om man jobbar sen de är små med det. Det är en charmig sort! Googla lite om ingen här vet nåt? *Lycka till!*
Brollie
När jag var 15 år skaffade vi en Westie som hette Love me forever fast vi kallade henne Asta
Så terrier känner jag till höll på att bli galen på henne när hon inte kom på inkallning.. varenda gång på brukshundklubben smet hon...
detta är en engelsk toyterrier vovve.net/Galleri/galleri.asp&pid=3936
detta är en manschester terrier vovve.net/Galleri/galleri.asp&pid=10089
pinscher är ju liknande ras vovve.net/Galleri/galleri.asp&pid=9726
kram
vet inte hur lik english toy terrier är pinschern i sättet, men våran pinscher är läraktig, väldigt familjekär och lojal, vaktig och otroligt gossig med oss. Helmysig ras! Men lite jobb är det ju, eftersom det är en stor hund i litet format.
snowflake..
vet inte heller om pinschern har något med de andra beteendemässigt men de liknar ju varandra..
vilken sorts pinscher har du? finns mellan och dvärg?
Ja då vet du hur det kan va! Min lille har inte stuckit ännu, men känner igen det där att vara bråkig på hundskolan, han blev klassens "polis" för han skällde på alla utanför stängslet o skulle hålla ordning på alla innanför... som tur är så älskar han uppgifter så han var duktig oxå!
Jaha, det är så den ser ut!
det är en dvärgpinscher
brollie
ja det var inte roligt att vara yngst på brukshundklubben med den värsta hunden.. men efter hon fyllt 1 år så blev hon helt plötsligt förändrad och jättelydig..
snowflake
hur stora är dvärgpinschern?
Har en English Toy Terrier (ETT) - min vovve Jari du ser i länken ovan. ETT är mkt ovanliga, finns ca 30 st i Sverige. Rastypiskt för ETT är att de är vaktiga och de har nära till skall, de är misstänksamma mot främlingar och speciellt barn. En ETT älskar sin familj och vill gärna sitta i knät hela tiden och sova under täcket. De tycker inte om regn, vattenpölar och kallt väder, täcke på under vinterhalvåret alltså. De har mycket egen vilja och det krävs en hel del engagemang för att få dem att fatta att detär roligt att samarbeta. De har ju inte alls samma medfödda vilja att vara sin matte/husse till lags som många bruksraser. En ETT kan vara otroligt envis och målmedveten.
Som alla småhundsågare säger, en stor hund i litet format (men nu är det sant ). Rekommendera en ETT till någon som "bara" vill ha en sällskapshund (då menar jag om man bara vill gå små promenader och inte så mkt mer), de gillar att jobba och lära sig nya saker. De är mkt tuffare än de ser ut (om det är fint väder), idag har vi tagit en rekordpromenad på ca 5 timmar. Jag tränar och tävlar agility med Jari, det var när vi började med agilityn som han fattade att det var kul att göra saker tillsammans med matte.
Brollie: ETT kallas ibland också Toy Manchester Terrier (främst i USA).
Skulle tro att en valp går på runt 9-10 000.
Skriv gärna o fråga mera - lättare att svara på frågor än att berätta "allt"